צילינדר והשפעתו על המחיר

צילינדר בעין
תוכן עניינים

צילינדר והשפעתו על המחיר – אז כן, המחיר של המשקפיים מורכב ממגוון גורמים. כל התחום הזה של מחירי המשקפיים הוא מאוד מורכב וגם מאוד מבלבל. מצד אחד אנחנו פוגשים את חנויות היוקרה המתמחרות כל זוג משקפיים. במאות ואלפי שקלים ומנגד יש את החנויות הזולות ואת הסבסודים של קופות החולים והעמותות השונות. . שאלת השאלות היא האם צריך ללכת דווקא על היקר. או שמא המחיר הוא לא זה מה שהופך את המשקפיים ליעילות יותר? בפוסט זה נבין מהו

צילינדר
צילינדר והשפעתו על מחיר

מה מרכיב את המחיר של המשקפיים?

מחירו של המשקפיים מורכב ממגוון גורמים.

  • מספר של העדשות – המרשם של המשקפיים. כלומר עובי העדשה הנדרש. קובע במידה רבה את המחיר של המשקפיים. ככל שהמספר יהיה גבוה יותר. הרי שהמחיר יעלה בהתאם. לרוב עד מספר 6. יהיה המחיר של המשקפיים פחות או יותר אחיד. או במחיר סביר ולא גבוה מאוד. החל ממספר שש ומעלה המחיר יעלה באופן דרמטי.
  • צילינדר – יש מצב בו, שיהיה תמחור נפרד לצילינדר. במיוחד אם מדובר בעיוות חמור. המצריך עדשות צילינדר במספר גבוה.
  • המסגרת – המסגרת הנבחרת של המשקפיים. היא גם כן אחד המשפיעים העיקריים על המחיר של המשקפיים בסופו של דבר.

יש מסגרות פלסטיק ויש מסגרות מתכת. יש משקפיים בלי מסגרת בכלל ויש משקפיים עם חצי מסגרת. לכל סוג של מסגרת יש את התעריף שלו

  • מותג – המותג של המסגרת מייקרת אף היא את המחיר. כאשר יש מותגים יקרים המעלים באופן תלול את המחיר של המשקפיים.
  • עדשות כהות – יש אנשים שרוצים משקפיים עם עדשות כהות או חצי כהות. התוספת הזו משפיעה על המחיר ומייקרת את המשקפיים.
  • דיקוק של העדשה – אנשים לא רוצים להרכיב משקפיים עם עדשות עבות מידי. זה לא נוח, זה כבד ובעיקר זה לא אסתטי. אז לרוב נעשה דיקוק של המשקפיים במיוחד בעדשות עם המספרים הגבוהים. ככל שיהיה יותר גבוה המספר של העדשה. כך יהיה הדיקוק יקר בהתאם.
  • ציפויים על העדשה – ישנם ציפויים שונים המייקרים אף הם את העלות של המשקפיים. מדובר בציפוי אנטי רפלקס. המונע את הסנוור הנובע מהברק של העדשה. או ציפוי נגד שריטות המבטיח כי העדשה לא תישרט ולא תינזק. בעקבות חיכוך עם חפצים שונים כמו שולחן. נרתיק המשקפיים או אפילו סתם כך בעת ניקוי העדשות.

בקרו בחנות והכירו את המשקפיים שלנו

צילינדר – מה זה?

אז אם הזכרנו את המחיר של הצילינדר ואת ההשפעה שלו על זה. חשוב להבין מה זה בעצם צילינדר.

צילינדר היא תופעה שקיימת בעולם ומשפיעה על אחוזים גבוהים מאוד באוכלוסייה. חשוב לדייק ולציין כי הבעיה למעשה מכונה אסטיגמציה כאשר צילינדר זה כבר הפתרון של הבעיה.

אדם הסובל מבעיה אסטיגמטית סובל בעצם מעיוותים של קימור הקשתית או העדשה של העין. כאשר הקימור אינו אחיד. הרי שקרני האור המגיעים אל העין. נשברים בזווית. בעייתית. מה שמוביל לכך שאל הקרנית מגיעה התמונה של הדמות בצורה מעוותת ומאוד לא ברורה. במקום שתתקבל התמונה בנקודה אחת על הרשתית. התמונה התקבלה בשני מוקדים נפרדים. מה שיוצר את העיוות ואת הראייה הלא ברורה והלא ממוקדת.

איך מאבחנים צילינדר?

רוב רובם של האנשים הסובלים מצילינדר סובלים גם מקשיי ראיה נוספים לקרוב או לרחוק. כך שכאשר הם באים להיבדק בבדיקת ראייה. בודקים עבורם את העדשה ואת הקשתית על מנת לוודא כי אין בעיה כזו של אסטיגמציה. הרי שאפשר יהיה בקלות לתקן אותה וכך לפצות את העין על החסר ממנו היא סובלת.

התיקון של הצילינדר הוא לא תיקון מבני בתוך העין. כי את המבנה של העדשה אי אפשר באמת לשנות. שלא בעזרת ניתוח או הליך כירורגי כזה או אחר. התיקון הוא בעצם עדשה שהיא הופכית לצילינדר מה שמשלים את הראייה וכביכול מאפס את הקשתית.

מתי תחשדו שישנה בעיה של צילינדר?

כפי שכבר הבנתם, עד כה ממה שפרטנו. הצילינדר היא לא בעיה מסוכנת. היא קיימת בכל העולם ובקרב אחוזים גבוהים מאוד באוכלוסייה. היא מטופלת היטב באמצעים העומדים. היום לרשות האופטומטריסטים. כאשר כך בקלות רבה מתקבל התיקון. הראייה הופכת למושלמת וממוקדת.

אדם שמרכיב משקפיים. או אפילו ילד קטן שנדמה שהראייה שלו מעולה. הרי שישנן מספר תופעות שעשויות להתרחש ואלו אמורים להצביע על כך כי ישנה בעיה כלשהי בקשתית וכי יש לחשוש למצב של צילינדר.

התופעות הן –

  • טשטוש בראייה בעיקר בשעות הלילה כאשר האורות בחוץ נדמים כיצירה מרוחה ולגמרי לא מוגדרת.
  • סנוור בעת נהיגה במיוחד בשעות הלילה.
  • צל סביב מילים בטקסטים הנקראים.
  • כאבי ראש לאחר מאמץ שכולל קריאה או עבודה מול מחשב.
  • תחושת צריבה באזור העיניים לאחר קריאה או כתיבה.
  • עייפות לאחר שימוש מאומץ בעיניים.

המומחים של אופטיקה 109 , מנוסים באבחון בעיות ראייה מורכבות. והתאמה ייחודית של העדשות הטובות ביותר לכל גיל. לחצו כאן למציאת הסניף הקרוב ביותר לביתכם.

מה גורם להופעת הצילינדר?

ישנה שורה ארוכה של גורמים המשפיעים על הופעתו של הצילינדר.

  • תופעה מולדת – ברוב המקרים הצילינדר היא תורשתית. היא נגרמת בעקבות גנטיקה כאשר האדם נולד אתו. יש מקרים רבים אשר בהם הבעיה מחריפה עם הזמן. כך שאם בתחילה היא לא ממש הפריעה לילד. ולא השפיעה לרעה על הראייה, הרי שעם הזמן היא מתחילה לתת את אותותיה בגלל שהיא מחריפה.
  • פציעות וחבלות – יש מקרים אשר בהם הצילינדר נוצר בגלל חבלה או פגיעה כלשהי בעין. במקרים מעין אלו נוצרת צלקת הגורמת לעיוות של הקשתית בעין.
  • מחלות עיניים – יש מחלות עיניים שונות. אשר הביטוי שלהם הוא גם עיוות של הקשתית והופעת הצילינדר.

לבדיקת ראייה לחץ כאן

פנו אל המומחים

חשוב להבין שבכל מה שקשור לבריאות העין ותיקון הראיה אין מקום לחובבנות. יש לפנות אל איש מקצוע מומחה. שיש לו את הידע המקצועי והניסיון להתאים את הפתרון היעיל והמושלם לכל צורך ובכל בעיה.

אולי יעניין אותך לקרוא על:

אופטיקה 109
נכתב ע"י המומחים של אופטיקה 109, במטרה לתת לכם את המידע הנדרש. אם תמצאו טעות נשמח שתשתפו אותנו בעמוד צור קשר.
אהבתם? שתפו עם חברים
עוד בנושא צילינדר
אסטיגמטיזם - צילינדר בעין
מחלות עיניים
אסטיגמטיזם – צילינדר בעין

מעוניינים להבין מה זה צילינדר בעין (אסטיגמטיזם)? וכיצד זה יכול להשפיע על ראייתכם? לפניכם מאמר מקיף המסביר את התופעה, סימפטומים ומציע טיפולים יעילים… המשיכו לקרוא

לכתבה המלאה
צילינדר בעין אצל ילדים
צילינדר
צילינדר בעין אצל ילדים

צילינדר בעין אצל ילדים. זוהי תופעה שילדים סובלים ממנה. מה זה בעצם צילינדר? מהם התסמינים של הצילינדר? איך מאבחנים אותה? למה חשוב לאבחן אותה והכי

לכתבה המלאה
צילינדר בעין אחת
צילינדר
צילינדר בעין אחת

אחת השאלות שנשאלות הכי הרבה באופטיקה היא 'מה זה צילינדר'? אז אם אתם ירוקים בכל התחום הזה של משקפיים או שאתם סתם כך רוצים להרחיב

לכתבה המלאה
מה זה צילינדר?
צילינדר
מה זה צילינדר?

רבים באוכלוסייה מתייחסים אל הצילינדר בחשש כלשהו. הם רואים בזה סוג של בעיית ראייה מורכבת. בפועל מדובר בליקוי ראייה שהוא נפוץ מאוד וגם התיקון שלו

לכתבה המלאה
כלי נגישות