עוד על עדשות חוסמות אור כחול להגנה מרבית על העיניים

הקרינה האולטרה סגולה נמצאת למעשה בקצה התחתון של הספקטרום וכך גם הקרינה הכחולה. במאמר זה אנו נסביר יותר על עדשות חוסמות אור כחול. המשיכו לקרוא
עדשות חוסמות אור כחול
תוכן עניינים

האור שהעין האנושית נחשפת אליהם הוא הרבה יותר מסתם אור תמים. האור מורכב פי כמה וכמה מכפי שאנחנו רואים ורגילים לחשוב. כל טיול בשמש, כל שימוש במחשב או שימוש בטלפון סלולארי. ואפילו רק שימוש קצר מועד במסך דיגיטאלי חושף אותנו למגוון קרני אור גלויים וגם נסתרים.

אור הכחול – מה זה ואיך הוא משפיע על העיניים

קרני השמש מכילים מלבד קרני האור הגלויים גם את הקרינה האולטרה סגולה שהיא בלתי נראית. קרניים אלה הם האחראים לשיזוף וגם לפגיעה בתאי העור השונים. קרני האור מכילים גם קרני אור נוספים בצבעים שונים, אשר כל אחד מהם מספק למעשה אנרגיה אחרת.

כדי להבין את העניין יותר לעומק נסביר מעט על קשת הצבעים ועל האופן אשר בו העין שלנו מבינה אותה.

העין האנושית מסוגלת לקלוט קשת צבעים מוגדרת. כאשר העין למעשה מפרשת את הצבעים על פי אורכו של גל האור. ככל שגל האור יהיה ארוך יותר הרי שהוא ייטה יותר לכיוון האדום, וככל שהגל יתקצר הרי שהוא ייטה לכיוון לצבעי הכחול, סגול. חשוב לדעת כי ככל שגל האור קצר יותר הרי שכמות האנרגיה שלו תהיה גבוהה יותר.

הקרינה האולטרה סגולה נמצאת למעשה בקצה התחתון של הספקטרום וכך גם הקרינה הכחולה. אלו הן קרני האור שהן בעלות האנרגיה הכי גבוהה. שעשויה לסכן את בריאות העיניים אך באותה מידה גם לתרום לנו כאשר הדבר תלוי כמובן באופי השימוש.

עדשות חוסמות אור כחול
UVA ו UVB

היכן יש אור כחול?

האור הכחול נמצא למעשה ממש בכל מקום. המקור העיקרי של האור הכחול היא כמובן השמש. על כן החשיפה הכי גבוהה היא כאשר אנחנו נמצאים במהלך היום מחוץ לבית. מלבד השמש יש כאמור עוד מקורות שעשויים להשפיע עלינו את האור הכחול. למעשה מגוון מקורות האור המלאכותיים, כגון: אמצעי תאורה שונים, פלורסנטים, תאורת לד וגם מסכים מכל הסוגים פולטים כולם אור כחול בכמויות די משמעותיות.

עם זאת, הכמות הנפלטת מקרני השמש הינה גבוהה פי כמה וכמה מכל קרינה הנפלטת ממסך כזה או אחר. אך בגלל שאנחנו מבלים לעיתים שעות ארוכות מול המסכים, ולרוב זה יהיה במרחק קצר. הרי שאלו יובילו לסכנה המוגברת ולהשפעה משמעותית וארוכת טווח על העיניים ועל הבריאות שלהן.

אור כחול וניוון רשתית

כאשר העין שלנו נחשפת לאור כחול, האור חודר עד לרשתית העין. האור הכחול פוגע בתאים של הרשתית ויוצרים שינויים שהם בלתי הפיכים. השינויים דומים מאוד למה שמתרחש במצב של ניוון רשתית.

רקמת העין לא חוסמת את האור הכחול והוא מגיע עד לרשתית. הקרינה האולטרה הסגולה לעומת זאת, כן מצליחה להיחסם על ידי העין. כאשר העין למעשה מצליחה למנוע את החדירה שלה לרשתית גם ללא אמצעי הגנה כלשהם. בפועל פחות מאחוז אחד של קרינה מצליח לחדור עד לרשתית.

עם זאת חשוב תמיד לעשות שימוש באמצעי הגנה גם מפני הקרינה האולטרה סגולה. כי מדובר בקרינה שעשויה להוביל להתפתחות מחלות שונות בעיניים וכן לקטרקט.

עייפות העין בעקבות חשיפה לאור כחול

אור כחול יש לו נטייה להתפזר בקלות ביחס לאור שאנחנו רואים. כאשר האור הכחול הוא בעוצמה גבוהה הוא עשוי לגרום להפרעה במיקוד הראייה. וביכולת של העין להתמקד לאורך זמן בעת עבודה ממושכת מול מסכים. נוצרת תחושה של עייפות העין שמשפיעה כמובן על איכות הראייה ועל איכות העבודה. על פי מחקרים שנערכו הוכח כי עדשות משקפיים, שיש בהם את התכונה של חסימת קרינה כחולה. מסייעים ליכולת ההפרדה של העין ועל כן גם יורד המאמץ הראייתי מול המסכים והנזק שעלול להיגרם לעין כמובן יורד.

האם כל אור כחול הוא מסוכן?

על פי מחקרים שנעשו על האור הכחול, עולה כי חשיפה במינון נמוך של אור כחול תורם לשיפור מצב הרוח, לשיפור הזיכרון. לעומת זאת, חשיפה לאור כחול פוגע באיכות השינה. ועל כן לא מומלץ להיחשף למסכים בשעות שלפני השינה.

עדשות חוסמות אור כחול

כדי להתגבר על הדבר, כדאי תמיד להשתמש בעדשות חוסמות אור כחול. המסננות אור כחול, במסך הטלפון במיוחד אם אנחנו עושים בו שימוש תדיר. אנשים שיש להם צורך במשקפיים לתיקון ראייה, ברור שעדיף שישלבו את מסנן האור הכחול בעדשות המשקפיים.

משקפיים נגד אור כחול

האם ציפוי אנטי רפלקס מגן על העיניים?

כל מי שמרכיב משקפיים מכיר את ציפוי האנטי רפלקס שמצפה את העדשות. מדובר בציפוי שמונע את ההשתקפות. כלומר את הרפלקס של אמצעי התאורה השונים המקרינים לכיוון עדשות חוסמות אור כחול. כאשר אין נו את הציפוי הזה על גבי העדשות, הרי שהראייה נעשית חדה פחות וכך גם העדשה נעשית פחות צלולה. ציפוי האנטי רפלקס תורם גם לשיפור של חדות הראייה גם מול מחשב וגם בעת נהיגה.

איך מזהים את הציפוי האנטי רפלקס?

ישנו סימן היכר בולט לציפוי האנטי רפלקס וזהי הגוון הסגלגל ירקרק שיש על המשקפיים וניכר במיוחד באור. יש לו חיסרון משמעותי וזוהי הנטייה של העדשות הללו לצבור טביעות אצבע ולכלוך. על מנת למנוע את התופעה הזו וכן לחסוך את הגוון הסגלגל ירוק שהוא לא ממש סימפטי, חשוב לעשות שימוש בציפוי נוסף. כמו ציפוי שנועד לדחות אבק ולכלוך וכן שומנים.

ישנו ציפוי המכונה MAXI VIEW. שהוא נועד למקסם את השקיפות של העדשה. וזה בעצם מועיל להעלמת הגוון שנוצר בעקבות הציפוי של האנטי רפלקס. מדובר בציפוי שיוצר תוצאה מרהיבה עד שכמעט נראה כי המשקפיים נטולות עדשות.

איך בוחרים עדשות חוסמות אור כחול?

חשוב לדעת כי ציפוי אנטי רפלקס לא מעניק כלל הגנה מפני קרינת האור הכחול. הציפוי קיים מזה עשרות שנים והוא לא השתנה מאז גם לאור הטכנולוגיה שכבר הספיקה להתקדם ולעשות כברת דרך של ממש.

חשוב לזכור כי גם אם השקעתם בציפוי אנטי רפלקס יקר, עדיין אין לכם את ההגנה מפני הקרינה של האור הכחול. ולמעשה העין כלל לא מקבלת את המענה הנדרש לעין ולמוח. שמתמודד כל הזמן עם החשיפה של האור הכחול שמשתקף אלינו כמעט מכל עבר. בגלל ההתפתחות הדרמטית של כל הטכנולוגיה ואורח החיים שלנו בשימוש ארוך טווח מול מסכים.

משקפיים זה עניין למומחים

כמעט כל מי שמרכיב משקפי ראיה כבר התנסה בתענוג המפוקפק של משקפיים זולות. שלא ממש ענו בסופו של דבר על הדרישות. כי כמו בכל תחום, מה שעולה זול, שווה זול!

אז יש מוצרים שונים שלא ממש חשובה לנו האיכות שלהם. בגלל סיבות שונות כמו אופי השימוש, הייעוד או המטרה שלהם. אך ככל שמדובר בבריאות העין ואיכות הראייה שלנו. אנחנו חייבים לשים לב ולהקפיד בהקפדה יתירה על כך שהעין שלנו תקבל את התנאים הכי טובים עבורה.

אם אנחנו לא מעניקים לעין את כל מה שהיא צריכה, הרי שהיא עלולה להיפגע עוד יותר.

אופטיקה 109

אצלינו יש הקפדה על התאמה מלאה של המשקפיים לא רק בהתאם לאיכות הראייה. יש דגש גם על התאמה של העדשות בהתאם לאורח החיים והרגליי החיים של הלקוח. ככל שאנו עושים שימוש ארוך טווח במסכים, חשוב שהעדשות שלו תהיינה מותאמות לכך. על מנת למנוע נזקים אפשריים שעשויים להיגרם לעין.

עדשות נגד אור כחול
עדשות נגד אור כחול עושים רק באופטיקה 109 למידע נוסף לחצו כאן

אולי יעניין אותך לקרוא:

אופטיקה 109
נכתב ע"י המומחים של אופטיקה 109, במטרה לתת לכם את המידע הנדרש. אם תמצאו טעות נשמח שתשתפו אותנו בעמוד צור קשר.
אהבתם? שתפו עם חברים
עוד בנושא עדשות ומשקפיים
משקפי שמש
אופנה
איך לשלב משקפי שמש בסטייל היומיומי שלך: טיפים והמלצות

משקפי שמש הם פריט אופנתי שיכול לשדרג כל הופעה. בנוסף להיותם אביזר להגנה על העיניים מפני קרני השמש, בין אם אתם בדרך לעבודה, בטיול בסוף שבוע או במסיבה עם חברים, המדריך הזה יציג לכם טיפים והמלצות לשילוב משקפי שמש בסטייל היומיומי.

לכתבה המלאה
עדשות מגע חודשיות
עדשות ומשקפיים
מה עדיף עדשות מגע חודשיות או עדשות יומיות?

עם התקדמות הטכנולוגיה בתחום האופטיקה והראייה, עדשות מגע הפכו לאחת האפשרויות המועדפות ביותר לשיפור הראייה. בין האופציות השונות, עדשות מגע חודשיות ויומיות הן שתי הבחירות העיקריות עבור משתמשים רבים. אך מה ביניהן עדיף? מאמר זה יציג השוואה בין שני סוגי העדשות, כדי לעזור לכם להחליט איזה סוג עדשות הוא המתאים ביותר עבורכם.

לכתבה המלאה
עדשות צבע לפורים
עדשות ומשקפיים
איך להשיג מראה דרמטי עם עדשות צבע לפורים?

כל מה שאתם צריכים לדעת על שימוש בעדשות צבע לקראת פורים. איך לבחור את הצבע המתאים לכם? איך לשלבם באופן הטוב ביותר בלוק התחפושת? ואיך להשתמש בהם באופן בטוח? הוספנו גם שאלות הנפוצות שיכולות לעלות בעת השימוש בעדשות צבע. המשיכו לקרוא »

לכתבה המלאה
כלי נגישות