איך שמים עדשות

עדשות
תוכן עניינים

אחד החידושים הכי גדולים שיש לנו בתחום האופטיקה אלו הם ללא ספק עדשות המגע. בעזרת עדשות המגע אתם רואים מצוין, נראים מצוין ולא חשים את הסרבול של המשקפיים על גשר האף ומאחורי האוזניים. איך שמים עדשות… יש כאלה שנרתעים מעט מעדשות המגע רק בגלל הקושי בהרכבה שלהם וההסרה שלהם.

אז נכון שבתחילה זה בהחלט עשוי להיות מסובך. ואפילו לארוך הרבה מאוד זמן אך כמו בהרבה דברים. גם כאן אפשר להתרגל ואחרי שמתרגלים זה כבר הופך להיות ממש עניין של שניות ספורות בכל בוקר וערב. אז איך שמים עדשות – במאמר זה אופטיקה 109 ריכזה לכם את כל השלבים.

אז תכל'ס איך מרכיבים את העדשות?

כאן אין שיטה אחת בלעדית. אפשר לומר שכל אחד מתרגל לדרך מסוימת ולשיטה שמדברת אליו הכי הרבה וכזו שהיא הכי פרקטית בשבילו.

אז אנחנו כאן עם מדריך מפורט הכולל שלב אחר שלב כדי ללמד אתכם את הצורה הכי נכונה להרכבה של המשקפיים וגם להסרה שלהם.

עדשות
איך שמים עדשות

הרכבת עדשות מגע בחמישה שלבים:

1. לפני שמתחילים

דבר ראשון חשוב שתרחצו היטב את הידיים עם סבון. ורצוי שיהיה זה סבון נוזלי אנטי בקטריאלי בלי בושם. ייבשו היטב את הידיים במגבת נייר או מגבת רגילה אך בלי סיבים. זאת כדי שהעדשה תישאר נקייה וצלולה.

2. שמרו על הסדר

ההמלצה היא תמיד ללכת על הרכבת משקפיים שתהיה באותו סדר. התחילו תמיד באותה עין וזאת כדי להבטיח שלא יקרה מצב שאתם תבלבלו או תחליפו בין העדשות.

3. בדקו האם העדשה אינה הפוכה

לא מדובר במשהו מסובך אך בהחלט חשוב לשים לב לכך שהעדשה היא בכיוון הנכון. הדרך לוודא את הדבר היא על ידי הנחה של העדשה על קצה האצבע תוך שאתם מכוונים את האצבע כלפי מעלה לכיוון האור. שימו לב שקצוות העדשה עולות כלפי מעלה והעדשה היא כביכול כעין ספל.

בחלק גדול של העדשות יש סימני חיווי עם מספרים 123 מה שמאפשר לכם לוודא כי העדשה נמצאת בכיוון הנכון. רק כשהמספרים קריאים העדשה היא על הצד הרצוי.

4. פקחו את העין

ביד אחת יש לכם את העדשה. ביד החופשית עליכם לאחוז בעדינות את העפעף העליון וזאת כדי למנוע מצמוץ. מקמו היטב את העדשה על האצבע המורה ובשאר האצבעות של אותה יד משכו מעט את העפעף התחתון כלפי מטה.

5. הרכיבו את העדשה

חשוב לשמור על היד שתהיה יציבה והעין צריכה להביט כלפי מעלה בעת ההרכבה של העדשה אל תוך העין. שחררו לאט לאט את העפעף וסגרו לשנייה את העין על מנת לאפשר לעדשה להתיישב במקום.

יש לכם שאלה? צרו קשר

כיצד להסיר את עדשות המגע?

האמת היא שגם הטיפול בעדשות בלילה גם אורך זמן. וזו גם כן סיבה שמובילה לא פעם לכך שאנשים פשוט נשארים עם העדשות והולכים לישון איתן. אז דבר ראשון חשוב לדעת שזה ממש לא מומלץ ולגמרי לא בריא לעיניים. העדשה עלולה לגרום נזק לעין אם היא תישאר שם גם למשך הלילה. עם זאת חשוב להרגיע ולומר שאם קרה בכל זאת ונרדמתם עם העדשות, זה לא אומר שמחר העיניים שלכם נפגעות.

יש כאלה שעבורם הרכבת עדשות מגע היא סיפור מאוד מסובך שגוזל מהם הרבה זמן יקר. על כן כאשר מגיע הערב הם מתפתים ללכת לישון עם העדשות כדי לחסוך את כל הסאגה גם מחר.

אז איך מסירים את העדשות?

  • וודאו כי הידיים נקיות

דבר ראשון חשוב שתוודאו כי הידיים שלכם נקיות לגמרי. התחילו עם העין הימנית וזאת בכדי למנוע בלבול בין העדשות. כעת עליכם להרים מבט כלפי מעלה תוך שאתם מורידים את העפעף התחתון על ידי האצבע האמצעית.

  • קרבו את האצבע המורה אל העין

האצבע המורה אמורה לגעת בקצה התחתון של העדשה ואז יש להחליק את העדשה בצורה עדינה לכיוון מטה אל חלקו הלבן של העין.

  • צבטו את העדשה בעדינות

בעזרת צביטה עדינה בין האגודל לבין האצבע המורה שולפים את העדשה וחוזרים אחר כך על אותה הפעולה גם בעדשה השנייה.

  • אחרי שאתם מסירים את העדשה

אם מדובר בעדשות יומיות עליכם לזרוק אותן בתום השימוש. אם מדובר בעדשות המיועדות לשימוש חוזר, חשוב שתנקו ותחטאו אותה.

חשוב לזכור כי את העדשות וגם את מחסנית העדשות לא שוטפים במי ברז.

לרכישת עדשות מגע בקרו בחנות שלנו

אולי יעניין אותך לקרוא:

אופטיקה 109
נכתב ע"י המומחים של אופטיקה 109, במטרה לתת לכם את המידע הנדרש. אם תמצאו טעות נשמח שתשתפו אותנו בעמוד צור קשר.
אהבתם? שתפו עם חברים
עוד בנושא עדשות ומשקפיים
משקפי שמש
אופנה
איך לשלב משקפי שמש בסטייל היומיומי שלך: טיפים והמלצות

משקפי שמש הם פריט אופנתי שיכול לשדרג כל הופעה. בנוסף להיותם אביזר להגנה על העיניים מפני קרני השמש, בין אם אתם בדרך לעבודה, בטיול בסוף שבוע או במסיבה עם חברים, המדריך הזה יציג לכם טיפים והמלצות לשילוב משקפי שמש בסטייל היומיומי.

לכתבה המלאה
עדשות מגע חודשיות
עדשות ומשקפיים
מה עדיף עדשות מגע חודשיות או עדשות יומיות?

עם התקדמות הטכנולוגיה בתחום האופטיקה והראייה, עדשות מגע הפכו לאחת האפשרויות המועדפות ביותר לשיפור הראייה. בין האופציות השונות, עדשות מגע חודשיות ויומיות הן שתי הבחירות העיקריות עבור משתמשים רבים. אך מה ביניהן עדיף? מאמר זה יציג השוואה בין שני סוגי העדשות, כדי לעזור לכם להחליט איזה סוג עדשות הוא המתאים ביותר עבורכם.

לכתבה המלאה
עדשות צבע לפורים
עדשות ומשקפיים
איך להשיג מראה דרמטי עם עדשות צבע לפורים?

כל מה שאתם צריכים לדעת על שימוש בעדשות צבע לקראת פורים. איך לבחור את הצבע המתאים לכם? איך לשלבם באופן הטוב ביותר בלוק התחפושת? ואיך להשתמש בהם באופן בטוח? הוספנו גם שאלות הנפוצות שיכולות לעלות בעת השימוש בעדשות צבע. המשיכו לקרוא »

לכתבה המלאה
כלי נגישות