משקפיים לעבודה מול מחשב

משקפיים לעבודה
תוכן עניינים

הבילוי הארוך מול המחשב לא בריא להרבה מאוד דברים. אחד האיברים שנפגע מאוד בעקבות שימוש יתר במחשב הם העיניים. זו הסיבה שמומלץ מאוד לרכוש משקפיים לעבודה מול מחשב, משקפיים מיוחדות, בכדי למנוע את הפגיעות האפשרויות.

העבודה מול המחשב מחייבת תנועה רבה יותר ביחס לקריאה רגילה והיא מעמיסה מאוד על שרירי העיניים. יש לכך כמה וכמה סיבות. אם זה בגלל החלונות הקופצים וההתראות הזזות ואם זה בגלל המבנה של האות הדיגיטלית שהיא לא כמו אות מודפסת על דף אלא שהיא מורכבת מפיקסלים קטנים. אלו מקשים על המיקוד של העיניים.

עבודה ארוכת טווח מול מחשב מעייפת מאוד את העניים וכך נוצרות להן בעיות עיניים גם אצל אנשים שלא סובלים מבעיות ראייה כלשהם.

תסמונת ראיית מחשב

יש לזה שם. תסמונת ראיית המחשב.

העבודה מול מחשב מובילה לירידה בתדירות המצמוץ של העין מה שמוביל להתייבשות של העין ופגיעה בלחות הטבעית שלה. זה משפיע גם על יכולת ראייה למרחק בגלל שהעין כל הזמן ממוקדת לראייה קרובה.

יש אנשים שיסבלו גם מראייה כפולה או מראייה מטושטשת ומעבר לכך הם עשויים לסבול מכאבי ראש, מכאבי צוואר וגב וגם מחוסר ריכוז.

ככל שהגיל עולה, הסיכונים עולים בהתאם. ואם עושים שימוש במחשב במקום עם תאורה מסנוורת או עם רמות ניגודיות לא תקינות של המסך, הרי שגם זה עלול להשפיע לרעה.

על פי מחקרים מתברר כי כאשר העיניים מסתכלות זמן ארוך על חפץ הנמצא קרוב לעין, זה נועל את שרירי העיניים ומוביל לבעיות של קוצר ראייה. אנחנו אופטיקה 109 נסביר לכם מה יש לעשות וכיצד ניתן למנוע.

יש מה לעשות

ישנן מספר פעולות שאנחנו יכולים לעשות על מנת לחסוך מעצמינו את הבעיות הללו שנגרמות בעקבות שימוש יתר במחשב.

בדיקת ראייה –

חשוב לבצע מידי פעם בדיקת ראייה גם אם נדמה שהכול תקין. כך אפשר יהיה בהתאם לצורך להתאים ללקוח משקפיים לעבודה מול המחשב מה שימנע הידרדרות של מצב הראייה.

לבדיקת ראייה לחץ כאן

ארגון נכון של סביבת העבודה –

ארגון נכון של אזור העבודה. מסייע להורדת העומס מהעיניים, מה שעשוי להקל מאוד על מצב הראייה. ובראיות העין באופן כללי. וזה כולל התייחסות לדברים הבאים –

  • תאורה נכונה – חשוב שהתאורה לא תהיה חזקה מידי כדי שלא ייווצר סנוור.
  • חשוב לוודא כי המסך אינו מרצד ואין עליו כל השתקפות.
  • אם אתם עושים שימוש בתאורה שולחנית, מקדו את האור אל הקיר שנמצא מאחורי המסך.
  • אם יש חלון בחדר, מקמו את המחשב מול החלון ושבו עם הגב לחלון.
  • כדאי לחסום את האור המגיע מבחוץ בעזרת ווילון או תריס.

ישיבה במרחק נכון

העפעפיים שלנו אמורים לסייע לנו לשמור על העיניים. כדי שהם אכן יצליחו לבצע את תפקידם. חשוב למקם את המסך במרחק של כחצי מטר ואפילו מעט יותר מהעיניים. מרכז המסך צריך להיות נמוך בכ – 15 ס"מ מהעיניים. המבט צריך ליפול מעט כלפי מטה. אם המרחק הזה לא מתאים לכם ולא נוח לכם, אתם צריכים להיבדק.

משקפיים מתאימים למחשב –

אנשים שסובלים מבעיות ראייה ומרכיבים משקפיים. לא תמיד יכולים לעשות שימוש באותם המשקפיים גם מול המחשב. חשוב לרכוש משקפיים שמתאימות לעבודה מול מחשב. ולוודא כי יש על העדשות ציפוי שחוסם את קרינת האור הכחול. זה מקל מאוד על התחושה.

תרגילים להקלה על העיניים במהלך העבודה

ישנם מספר תרגילים חשובים שכדאי לבצע במהלך העבודה מול המחשב. אלו מקלים במידה רבה על העיניים ומונעות את הפגיעה האפשרית בהן.

  • מצמוץ – על מנת למנוע יובש בעניים, מצמצו מידי פעם. סגרו חזק את העיניים ומצמצו. יש לחזור על הפעולה מידי פעם במהלך העבודה.
  • הרגיעו את העיניים – כסו את העיניים למשך שתי דקות כאשר העיניים נשארות פקוחות.
  • צאו להפסקה – אחת לחצי שעה צאו להפסקה למשך מספר דקות.
  • מיקוד העין למרחק – הרימו מידי פעם את המבט ומקדו אותו לנקודה במרחק. זה ימנע את נעילת העין האופיינית לעובדי מחשבים.
  • עיסוי – בצעו עיסוי באזור המצח, עצמות הלחיים והרקות.
  • תרגילי עיניים – הזיזו את העיניים במעגלים לשני הכיוונים בלי להזיז את הראש.

האם המשקפיים שלכם טובים ומתאימים לעבודה מול מחשב?

אז אמרנו שישנה המלצה להזמין משקפיים מיוחדות לצורך העבודה מול המחשב. איך בודקים האם המשקפיים אכן טובים ומתאימים לעבודה עם מחשב?

אנשים שמרכיבים משקפיים בדרך קבע עשויים לגלות כי מול המסך המשקפיים לא יעילות. זאת משום שהעדשות מעניקות מענה לצורך עיון במסמכים. אותם מחזיקים קרוב יותר לעיניים ביחס למרחק אל המסך. עדשות למחשב יתנו את המענה. כאשר המיקוד שלהם יהיה לטווח ביניים של חצי מטר עד מטר אחד. זה יפתור את הבעיה בדרך כלל.

יש מצבים אשר בהם תהיה המלצה גם עבור אנשים שלא מרכיבים משקפי ראייה. לרכוש משקפיים לעבודה מול מחשב. זאת כדי להפחית את המאמץ מהעיניים בזמן העבודה ולסייע במניעת שינויים בראייה. עבור אנשים המרכיבים עדשות מגע עשויות משקפיים אלו לסייע גם כן בשימוש נוח ובריא יותר.

גם עבור אנשים שמרכיבים משקפי קריאה בלבד. המיועדים למיקוד קרוב, מומלץ לעשות שימוש במשקפיים שמותאמים לעבודה וצפייה מול מסך המחשב.

לסניפים של אופטיקה 109

עדשות תעסוקתיות

עדשות תעסוקתיות הן למעשה משקפיים מולטיפוקל והן למעשה נותנות מענה לשלושה טווחים. החלק העליון מיועד לראיית מרחק, החלק המרכזי מיועד לעבודה מול המחשב והחלק התחתון מיועד לקריאה. משקפיים אלו מושלמות לאנשים הזקוקים למענה משתנה לכל טווח. הבעיה היא שמשקפיים אלו לא מתאימים לנהיגה בגלל שקשה להתמקד בעזרתם לעצמים מרוחקים.

אז שמרו על העיניים שלכם, אל תזניחו אותם ורק כך העבודה שלכם תהיה יעילה, מועילה ובלי נזקים.

אולי יעניין אותך לקרוא על:

אופטיקה 109
נכתב ע"י המומחים של אופטיקה 109, במטרה לתת לכם את המידע הנדרש. אם תמצאו טעות נשמח שתשתפו אותנו בעמוד צור קשר.
אהבתם? שתפו עם חברים
עוד בנושא בריאות העיניים
האם מיץ גזר טוב לעיניים
בריאות העיניים
כך תדעו האם מיץ גזר טוב לעיניים

מיץ גזר הוא משקה פופולרי שידוע בתכונותיו הבריאותיות. הוא עשיר בבטא קרוטן, שהוא חומר מזין שיכול להפוך לוויטמין A בגוף. ויטמין A חיוני לראייה טובה, אך האם מיץ גזר באמת יכול לשפר את הראייה? מחקרים מצאו כי שתיית מיץ גזר יכולה להפחית את הסיכון למחלות עיניים כגון ניוון מקולרי וגלאוקומה. עם זאת, חשוב להתייעץ עם רופא עיניים לפני שתיית מיץ גזר אם אתם סובלים מבעיות ראייה או אלרגיות.

לכתבה המלאה
כלי נגישות