המדריך למספר הנכון במשקפיים

המדריך למספר הנכון במשקפיים
תוכן עניינים

אם קרה וקבלתם פעם משקפיים חדשים עם מספר לא נכון אתם כבר כנראה מבינים את החשיבות של המספר הנכון במשקפיים. ולכן הבאנו לכם פה את המדריך למספר הנכון במשקפיים, קורה פעמים רבות שאנשים קונים משקפיים והבדיקה שנעשתה שלא במקצועיות הנדרשת הובילה למספר שגוי שהוביל לסבל רב. מספר שגוי במשקפיים עלול לגרום להשלכות בריאותיות קשות.

כל הנושא הזה של התאמה נכונה של מספר נכון למשקפיים הינו תחום שרבים שוגים בו. אנחנו שומעים מידי פעם על חנויות אופטיקה שעושות שימוש במכשור חדיש המאפשר בדיקה מהירה של מספר המשקפיים כאשר יש לקוחות רבים המסתמכים על המכשיר הזה ועל סמך המידע המתקבל הם גם מזמינים את המשקפיים החדשות.

חשוב לדעת שהדבר הזה הוא מסוכן מאוד לראייה. ואף פעם לא מומלץ לקבוע מספר לעדשות המשקפיים בלי בדיקה יסודית ע"י אופטומטריסט או רופא עיניים. אופטיקה 109 ריכזה לכם את המדריך למספר הנכון במשקפים, בכדי לדעת איך לשמור על העיניים ואת כל המידע נפרט בהמשך.

משקפיים
המדריך למספר הנכון במשקפיים

ההשלכות של מספר לא נכון במשקפיים

מיגרנה – כאשר המשקפיים אינן מתאימות וזה לא משנה אם המספר גבוה או נמוך מידי, זה מוביל למאמץ יתר של העיניים. המאמץ הזה יוצר כאבי ראש עזים ואף עשוי להוביל למיגרנה.

כאבי שיניים – עד כמה שזה נשמע הזוי, אבל כן! אזור הראש כולל את העיניים, הצוואר וגם השיניים. לעיתים בגלל משקפיים לא מתאימות נוצר מצב שהאדם חש בכאבי שיניים עזים. בבדיקה אצל רופא השיניים. מתברר כי אין כל בעיה בשיניים. והבעיה היא למעשה בהתאמה הלא נכונה של המשקפיים.

כאבים בלסת – בדומה לכאבי השיניים כך גם קורה לא פעם והאדם מתלונן על כאבים באזור הלסת. הכאבים חולפים לאחר שהוא מסיר את המשקפיים.

ברור אם כן כי משקפיים לא נכונות פוגעות באיכות החיים וגורמות לסבל יומיומי. זו הסיבה שקביעת המספר של המשקפיים הוא עניין למומחים ואנשי מקצוע בתחום.

אולי יעניין אותך לקרוא על – עיניים עייפות כל הזמן

איך מתאימים את המספר הנכון?

אז הבנתם עד כמה חשוב להיעזר לצורך כך באנשי מקצוע?

חשוב להבין כי לרוב, אם תפנו אל המומחים וכאן תוכלו ליצור קשר, הם ייתנו לכם חצי מספר פחות מכפי שהעין שלכם דורשת. יש לזה סיבה מאוד חשובה.

אם ניתן את המספר המקסימלי לראייה מושלמת למרחק. זה יוביל לכך שהעין כלל לא תתאמץ. מה שלמעשה יגרום לכך שהעין תתנוון. העין אמנם תראה היטב אבל בהיעדר מאמץ מינימלי, זה יגרום נזק לטווח הרחוק.

ממש כמו עלייה במעלית שמביאה אותנו מהר ובלי מאמץ אל היעד אך מנוון את שרירי הרגליים, לא מאמץ את הריאות ואת שריר הלב ומוביל בסופו של דבר לנזקים בריאותיים.

למה זה קורה?

ראייה מקרוב דורשת מספר נמוך יותר מראייה לרחוק. ברגע שאנחנו נותנים לאדם מספר מקסימלי לראייה מרחוק, הראייה מקרוב תגרום לו למאמץ. מאמץ לראייה מקרוב מעלה את המספר.

המדריך למספר הנכון במשקפיים – איך בוחרים את המספר הנכון?

הבחירה במספר הנכון היא רק בעזרת אנשי מקצוע מומחים שיבדקו את מצב העין ויקבעו מה המספר האופטימלי והנכון ביותר למען ראייה תקינה ולמען שמירה על הראייה מפני הידרדרות.

מה המספר הכי נמוך במשקפיים?

המספר הכי נמוך הוא חצי מספר כאשר בדרך כלל גם אין צורך במשקפיים במצב כזה.

איך קובעים את המספר במשקפי מולטיפוקל?

הרבה אנשים מבקשים לדעת עד איזה מספר יש במשקפיים וממתי האדם הופך להיות 'עיוור'. אז בגדול המספר שקיים עומד על 12.  תיאורטית יש אולי עד מספר 40 אך זה לא משהו שבאמת מוצאים היום במשקפיים. מספר 12 זהו מספר גבוה שבלעדיהם האדם כמעט ואינו מצליח לראות.

משקפי מולטיפוקל הם משקפיים עם עדשות משולבות לראייה מרחוק וראייה מקרוב. החלק העליון הוא לראייה מרחוק והחלק התחתון לראייה מקרוב. מדובר בשני מספרים שונים. הראייה מרחוק יכולה להיות מספר שש בעוד הראייה מקרוב תהיה מספר ארבע שזה  נמוך משמעותית.

את משקפי המולטיפוקל של היום מייצרים בשיטה חדשנית. השיטה ממזגת את שני החלקים בצורה מושלמת. כך שהאדם לא יסבול משטחי ראייה מתים או מטושטשים. את המשקפיים מתאימים גם לצרכים של הלקוח ובהתאם לאורח חייו.

איך תדעו שמספר העדשות שלכם נכון?

אדם שמרכיב משקפיים מתאימות, חש בנוח, רואה היטב, לא סובל מכאבי ראש ונהנה מאיכות חיים. אם זה לא כך, יש לבדוק את המספר של המשקפיים.

לסיכום, המדריך למספר הנכון במשקפיים מלמד שעושים את זה רק אצל מומחים, רק כך מקבלים את התאמה הנכונה. גם אם תצטרכו לשלם מעט יותר על הבדיקה ועל העדשות. עדיין שווה לכם לשלם את המחיר. כי עם העיניים לא משחקים!

לבחירת דגמי משקפיים בקרו בחנות.

אולי יעניין אותך לקרוא על:

אופטיקה 109
נכתב ע"י המומחים של אופטיקה 109, במטרה לתת לכם את המידע הנדרש. אם תמצאו טעות נשמח שתשתפו אותנו בעמוד צור קשר.
אהבתם? שתפו עם חברים
עוד בנושא עדשות ומשקפיים
משקפי שמש
אופנה
איך לשלב משקפי שמש בסטייל היומיומי שלך: טיפים והמלצות

משקפי שמש הם פריט אופנתי שיכול לשדרג כל הופעה. בנוסף להיותם אביזר להגנה על העיניים מפני קרני השמש, בין אם אתם בדרך לעבודה, בטיול בסוף שבוע או במסיבה עם חברים, המדריך הזה יציג לכם טיפים והמלצות לשילוב משקפי שמש בסטייל היומיומי.

לכתבה המלאה
עדשות מגע חודשיות
עדשות ומשקפיים
מה עדיף עדשות מגע חודשיות או עדשות יומיות?

עם התקדמות הטכנולוגיה בתחום האופטיקה והראייה, עדשות מגע הפכו לאחת האפשרויות המועדפות ביותר לשיפור הראייה. בין האופציות השונות, עדשות מגע חודשיות ויומיות הן שתי הבחירות העיקריות עבור משתמשים רבים. אך מה ביניהן עדיף? מאמר זה יציג השוואה בין שני סוגי העדשות, כדי לעזור לכם להחליט איזה סוג עדשות הוא המתאים ביותר עבורכם.

לכתבה המלאה
עדשות צבע לפורים
עדשות ומשקפיים
איך להשיג מראה דרמטי עם עדשות צבע לפורים?

כל מה שאתם צריכים לדעת על שימוש בעדשות צבע לקראת פורים. איך לבחור את הצבע המתאים לכם? איך לשלבם באופן הטוב ביותר בלוק התחפושת? ואיך להשתמש בהם באופן בטוח? הוספנו גם שאלות הנפוצות שיכולות לעלות בעת השימוש בעדשות צבע. המשיכו לקרוא »

לכתבה המלאה
עדשות צבע
עדשות ומשקפיים
עדשות צבע – 10 שאלות ותשובות נפוצות

במאמר זה אנו מסקרים את עולם העדשות הצבעוניות, מתוך מטרה להכיר טוב יותר את האופציות השונות הקיימות בשוק ולתת מענה לשאלות הנפוצות בנושא. הסברנו על בטיחות השימוש בעדשות, איך לבחור את הצבע המתאים ביותר לך, השפעת העדשות על הראייה, טיפול ותחזוקה נכונה של העדשות, ועוד. המטרה היא להקנות ידע רחב יותר לקוראים שמתעניינים בעדשות צבע, ולהפוך את הבחירה והשימוש בהן לקל ובטוח יותר.

לכתבה המלאה
כלי נגישות