סוגי עדשות מולטיפוקל

עדשות מולטיפוקל
תוכן עניינים

כל הנושא הזה של עדשות מולטיפוקל נמצא כל הזמן בתנופת התפתחות. יצרני העדשות מחפשים כל הזמן דרכים לשפר ולייעל את העדשות הללו. בכדי לתת מענה טוב יותר ללקוחות. לכן כיום קיימים מבחר סוגי עדשות מולטיפוקל. האתגר העיקרי הוא להתאים את העדשות לאורח החיים המודרני, בו רובינו מבלים שעות רבות מול המסכים. בין אם זה מסך המחשב או הטלוויזיה ובין אם זה מסך הטלפון.
ככל שהעדשה תהיה איכותית יותר, היא גם תעניק מענה טוב יותר ובהתאם גם המחיר שלה יהיה גבוה יותר. בכדי לעשות לכם סדר בנושא אופטיקה 109 הכינה לכם מדריך קצר המסביר על סוגי עדשות המולטיפוקל.

1. הסוגים השונים של עדשות המולטיפוקל

כאשר אתם באים לרכוש משקפיים עם עדשות מולטיפוקל אתם נחשפים לשלל מושגים חדשים. ולא תמיד אתם באמת מבינים מה אומר כל דבר ולמה הוא באמת נחוץ. אז כדי שתבינו במה כדאי לבחור ועל מה באמת שווה לשלם. נסביר לכם כאן מספר מושגים בסיסיים בנושא הזה של עדשות המולטיפוקל.

2. ליטוש העדשה והטכנולוגיה בה היא נעשית

כל עדשה מגיעה ללא מספר כחומר גלם שבלוני. כדי ליצור את נתוני המרשם על העדשות, מלטשים אותן בהתאם.
יש את האפשרות לבצע ליטוש קדמי שזהו ליטוש הנעשה באמצעות טכנולוגיה ישנה יחסית. העדשות בצורת הליטוש הזו הן עדשות זולות בהשוואה לאלה הקיימות כיום בשוק.
יש גם את הליטוש האחורי אשר הוא נחשב כליטוש מתקדם יותר והיא מקובלת כיום.
הליטוש האחורי נעשה מהצד האחורי של העדשה שזה הצד הקרוב יותר לעיניו של מרכיב המשקפיים. ועל כן התוצאה שלו היא מדויקת ויעילה יותר.

3. עדשות מותאמות באופן אישי

יש היום גם עדשות מתקדמות יותר, אשר אלה נעשות תוך התחשבות בנתונים האישיים של האדם שמרכיב אותם. הנתונים הללו מוזנים בעת התהליך של ייצור העדשות כמו זווית ההתכנסות של האישונים בעת הקריאה, המרחק של מסגרת המשקפיים מהפנים, זוויות המסגרת ועוד.
העדשות המותאמות אישית נותנות מענה הרבה יותר יעיל ומדויק. אך הן גם הרבה יותר יקרות מעדשות המולטיפוקל האחרות.

4. עדשות מולטיפוקל ממותגות

כמו בכל תחום, גם כאן יש את המותגים הנחשבים של היצרנים המובילים בשוק. לרוב, היצרנים המובילים משקיעים בפיתוחים ושדרוגים של העדשות ועל כן התוצרת שלהם תהיה משובחת יותר ובהתאם גם יקרה יותר. לעומת היצרנים המובילים, היצרנים האחרים בשוק רוכשים מהחברות המובילות את הציוד והתוכנה ובעזרתם הם מייצרים את העדשות.

5. עיצוב פני העדשה

בגלל שבמשקפי מולטיפוקל, לכל נקודה על פני העדשה יש את המספר שלה, חשוב לשים דגש על עיצוב נכון של המוקדים על פני העדשה. כל יצרן מתכנן בצורה שונה את פיזור המוקדים בהתאם להבנתו.
יש כאלה ששמים דגש בעיקר על אזור הקריאה לעומת זאת יש את אלו שישימו את הפוקוס על האזור שמיועד לעבודה מול מחשב. יש עדשות שמתוכננות לתת מענה אופטימלי בעיקר לצורך נהיגה ויש כאלה המותאמים בעיקר לצורך ביצוע פעילות ספורטיבית.
תמיד חשוב להתאים את העדשות בהתאם לתחומי העיסוק של המרכיב כדי שהוא אכן יפיק מהעדשות את מלוא התועלת.

6. הציפויים של העדשות

בסעיף הזה של הציפויים יש אפשרויות שונות והן נבדלות אלו מאלו. לא בכל עדשה יש את אותם הציפויים וגם מבחינת האיכות, לא כל ציפוי הוא אכן באותה איכות.
כדי לוודא כי מדובר בציפוי איכותי, מומלץ לברר כמה שנות אחריות היצרן נותן לכם על הציפויים. ככל שהאחריות תהיה ארוכה יותר תוכלו להבין מזה שהציפוי הוא איכותי יותר.

7. העובי של העדשה

הנתון הזה של עובי העדשה הינו רלוונטי לכל סוגי העדשות וגם לעדשות מולטיפוקל.
את עובי העדשה מודדים על פי האינדקס שלה. כלומר, כל עדשה יש לה את רמת העובי שלה. וככל שהמספר של העדשה גבוה יותר, העדשה הינה עבה יותר. האינדקס הוא למעשה הצפיפות של העדשה כאשר ישנה אפשרות לצופף אותה כדי שתהיה דקה יותר. ככל שהאינדקס של העדשה יהיה גבוה יותר, העדשה תהיה דקה יותר. עבור מספר נמוך אין צורך באינדקס גבוה כי בכל מקרה העדשה היא לא עבה מאוד.

איך תשוו בין סוגי עדשות המולטיפוקל?

אז בגלל שיש כל כך הרבה אפשרויות וכל פציינט זקוק למענה שונה ומותאם עבורו, די קשה לבצע השוואות בין העדשות השונות. אך בכל זאת, ברור כי ככל שהעדשה היא יקרה יותר היא גם איכותית יותר. זה אומר מיעוט עיוותים בראייה, מעבר נוח בין המוקדים של העדשה, האיכות של חומר הגלם המרכיב את העדשה וכך גם השקיפות של העדשות והאיכות של הציפויים. כל התוספים הללו תורמים רבות להסתגלות קלה ומהירה לעדשות הללו.

אז איך תשוו באמת ביו העדשות השונות? לשם כך, חשוב לשים לב כאשר באים לרכוש את העדשות, למספר נתונים חשובים.

*יצרניות חו"ל מול היצרניות בארץ – כיום, המוצרים המיוצרים בחו"ל נחשבים כמתקדמים הרבה יותר מהבחינה הטכנולוגית. כתוצאה מכך, איכות העדשה וכך גם חוויית הראיה תהיה טובה יותר.
*האחריות – כל הציפויים מכל הסוגים עשויים להיפגם עם הזמן והשימוש בעדשות. ככל שהעדשות חשופות יותר לשמש הישראלית ולחום העז, הן תהיינה עוד יותר פגיעות. כאשר ישנה פגיעה בציפוי של העדשה, נראים על פני העדשה מעין 'גלים' ומראה של 'פיצוצים' המדמים דיונות של חול. לרוב העדשות יש אחריות גם על הציפויים למשך זמן מה כאשר במקרה שהציפוי נפגם, יחדשו עבורכם את העדשות ללא עלות נוספת מצדכם.

אופטומטריסט מומחה שיתאים עבורכם את המוצר המושלם. כאמור, ניתן להתאים באופן מושלם את העדשות בהתאם לאורח החיים של הפציינט. כדי שההתאמה אכן תיעשה כראוי ובצורה הכי מקצועית. חשוב לפנות אל איש מקצוע מומחה ש'יתפור' את המשקפיים המדויקות לכם בהתאם לאורח החיים שלכם.
כך תיהנו ממוצר איכותי שיעניק לכם איכות חיים גבוהה.

אולי יעניין לקרוא על:

אופטיקה 109
נכתב ע"י המומחים של אופטיקה 109, במטרה לתת לכם את המידע הנדרש. אם תמצאו טעות נשמח שתשתפו אותנו בעמוד צור קשר.
אהבתם? שתפו עם חברים
עוד בנושא מולטיפוקל
מה זה עדשות מולטיפוקל
מולטיפוקל
מה זה עדשות מולטיפוקל – כל מה שצריך לדעת

העולם המרתק של עדשות מולטיפוקל, פתרון לקוצר ראיה המתקדם המאפשר ראייה חלקה וברורה מכל מרחק. הדיון כולל הסבר רחב על מהותן ואופן פעולתן של עדשות אלו, הן במשקפיים והן כעדשות מגע. התמקדנו ביתרונות של שימוש בעדשות מולטיפוקל, כולל הנוחות והפשטות שהן מציעות למשתמשים במגוון פעילויות יום יומיות. דנו גם בטיפים לבחירה והתאמה אישית של עדשות מולטיפוקל, כדי להבטיח שכל אחד יוכל למצוא את העדשה המתאימה ביותר לצרכיו הייחודיים.

לכתבה המלאה
משקפיים מולטיפוקל מחיר
מולטיפוקל
משקפיים מולטיפוקל מחיר

עדשות מולטיפוקל הן פתרון מושלם עבור אנשים שסובלים מקשיי ראייה בטווחים משתנים. עדשות המולטיפוקל משלבות שני מספרים שונים. כאשר יש את העדשה בחלקה העליון שהיא

לכתבה המלאה
צילינדר
מולטיפוקל
ביפוקל או מולטיפוקל?

בענף האופטיקה אחת השאלות אשר מסמנות הכי הרבה את התפתחותו היא השאלה: ביפוקל או מולטיפוקל? הפירוש של מולטיפוקל הוא רב מוקדי ואילו הפירוש של ביפוקל

לכתבה המלאה
מהן משקפי מולטיפוקל - תמונה להמחשה
מולטיפוקל
מהן משקפי מולטיפוקל?

עדשות מולטיפוקל הן משקפי ראייה המציעות שתי חזונות או יותר. טכנולוגיית העדשות המולטיפוקל במשקפי ראייה תוכננה לעזור להפחית את הצורך במשקפי ביפוקל או קריאה. המשיכו לקרוא ↓

לכתבה המלאה
כלי נגישות