אילו מזונות וויטמינים מומלצים לבריאות העיניים?

העיניים שלנו יקרות מפז. באמצעותן אנו חווים את העולם הצבעוני והיפה שלנו. שמירה על ראייה היא חיונית והיא יכולה להתבצע בין היתר, באמצעות הקפדה על תזונה נכונה.
מזונות וויטמינים לעיניים בריאות
תוכן עניינים

הנה כמה מהמזונות שיכולים לסייע לשמירה על עיניים בריאות, בשל הויטמינים שהם עמוסים בהם. 

אילו ויטמינים תורמים לשמירה על בריאות העיניים?

ויטמינים הם חומרים מזינים חיוניים הנחוצים לבריאות האדם ולרווחה כללית. בעוד שלוויטמינים שונים יש תפקידים שונים, כולם פועלים יחד כדי לתמוך במערכות הגוף. לצורך שמירה על בריאות העיניים, צריכת ויטמין A, C ,E ו- D חשובים במיוחד. ויטמין A נחוץ לייצור מלנין, פיגמנט המסייע בהגנה על העיניים מפני נזקים הנגרמים מאור UV. 

ויטמין C הוא נוגד חמצון רב עוצמה המסייע בהגנה על העיניים מפני רדיקלים חופשיים, בעוד שוויטמין E מסייע בהפחתת דלקת. ויטמין חשוב נוסף, הנחוץ לשמירה על בריאות העיניים הוא ויטמין D. ויטמין זה, מסייע בהפחתת יובש בעיניים ושומר על הלחות הנחוצה להן לאורך זמן. 

בשנים האחרונות, עם עליית המודעות לנזקי השמש אנשים רבים נמנעים מחשיפה לשמש, וניכר כי ישנו צורך הולך וגובר לצריכה של ויטמין D באופן יזום באמצעות מזונות עשירים בוויטמין ו/או צריכתו כתוסף. זאת כיוון שמחסור בוויטמין D עלול להוביל לבעיות בריאותיות, כגון עצמות חלשות, אוסטיאופורוזיס בעיות ראייה ועוד. 

» אולי יעניין אותך להמשיך לקרוא – ויטמינים לניוון רשתית

מזונות בריאים לעיניים

על מנת לדאוג שכל מערכות הגוף, לרבות העיניים שלנו, ימשיכו לתפקד כראוי, עלינו לדאוג לתזונה נכונה הכוללת מגוון עשיר של מזונות המהווים מקור לוויטמינים. הכנו עבורכם רשימה של המזונות המומלצים ביותר שיסייעו לכם לשמור על הראייה ועל הבריאות הכללית לאורך שנים ארוכות: 

דגים שמנים

דגים שמנים הם מקור עשיר לויטמינים ומינרלים, ביניהם ויטמין D, סלניום וחומצות שומן אומגה 3. רכיבי תזונה אלו חיוניים לשמירה על בריאות תקינה באופן כללי, ובריאות העיניים בפרט, וניתן למצוא אותם בשפע בדגים שמנים כמו סלמון, מקרל וסרדינים. סלמון, במיוחד, הוא מקור מצוין לוויטמין D, המספק יותר מ-100% מהצריכה היומית המומלצת במנה אחת בלבד. חומצות שומן אומגה 3 חיוניות גם לבריאות טובה, והוכח כי הן מפחיתות את הסיכון למחלות לב, שבץ וסרטן. 

ביצים

ביצים נחשבות לרוב כמקור טוב לחלבון, אך הן מכילות גם מגוון של רכיבי תזונה חיוניים אחרים. ביצים עשירות במיוחד בוויטמין A, D ו-E, כמו גם בויטמיני B ובחומצה פולית. הויטמינים הללו חשובים לשמירה על בריאות טובה, וביצים הן דרך מצוינת להבטיח שאתם מקבלים מספיק מהם בתזונה. ויטמין A חיוני לתפקוד מערכת החיסון, בעוד שוויטמין D הכרחי לבריאות העצם ולשמירה על הראייה. ויטמין E הוא נוגד חמצון, מה שאומר שהוא מסייע להגנה על התאים מפני נזקים שונים והוא חיוני להתפתחות המוח. ביצים הן גם מקור טוב לסלניום, מינרל חשוב המסייע בהגנה על הגוף מפני מחלות. 

חמאה 

החמאה הוא אחד הממרחים הטעימים שיש וניתן לשלב אותו במגוון מזונות. הוא יכול להתאים לבישול; לאפייה ולמריחה ואין כמעט אדם שלא מתחבר לטעמה המיוחד. החמאה אינה רק טעימה להפליא, היא גם מהווה מקור חשוב לויטמינים שונים. חמאה עשירה בוויטמין A, החיוני לתפקוד המערכת החיסונית. היא מכילה גם ויטמין D, שמסייע מאוד לראייה ולעצמות הגוף ויש בה גם לא מעט מינרלים חשובים כמו סלניום ואבץ. בנוסף, חמאה היא מקור טוב לחומצת שומן, החיוניות לשמירה על קרומי התא ולשמירה על עור רך ובריא. 

לסיכום, ויטמינים ומינראליים חיוניים לבריאות הכללית של גופינו ואנו נדרשים לצרוך אותם באמצעות מזונות שונים ומגוונים. באם קיים מחסור בויטמינים, כמו למשל, בוויטמין D. דאגו לצרוך תוספי ויטמינים לחיזוק המערכת הכללית. ולשמור על עיניים בריאות כדי שלא תצטרכו משקפי ראייה

אופטיקה 109
נכתב ע"י המומחים של אופטיקה 109, במטרה לתת לכם את המידע הנדרש. אם תמצאו טעות נשמח שתשתפו אותנו בעמוד צור קשר.
אהבתם? שתפו עם חברים
עוד בנושא בריאות העיניים
האם מיץ גזר טוב לעיניים
בריאות העיניים
כך תדעו האם מיץ גזר טוב לעיניים

מיץ גזר הוא משקה פופולרי שידוע בתכונותיו הבריאותיות. הוא עשיר בבטא קרוטן, שהוא חומר מזין שיכול להפוך לוויטמין A בגוף. ויטמין A חיוני לראייה טובה, אך האם מיץ גזר באמת יכול לשפר את הראייה? מחקרים מצאו כי שתיית מיץ גזר יכולה להפחית את הסיכון למחלות עיניים כגון ניוון מקולרי וגלאוקומה. עם זאת, חשוב להתייעץ עם רופא עיניים לפני שתיית מיץ גזר אם אתם סובלים מבעיות ראייה או אלרגיות.

לכתבה המלאה
כלי נגישות