ויטמינים לניוון רשתית

מחלת ניוון רשתית הינה אחד הגורמים המשפיעים על מצב הראייה ואף על איבוד הראיה. במאמר זה נסקור טיפול במחלה זו באמצעות ויטמינים לניוון רשתית.
ויטמינים לניוון רשתית
תוכן עניינים

אחד הגורמים המוכרים ביותר בעולם המערבי המשפיע על מצב הראייה ואף על איבוד הראיה בקרב אוכלוסיות רבות בארץ ובעולם זוהי מחלת ניוון רשתית. על פי מחקרים שנערכו, מספרי החולים בארץ ובעולם עולה בהתמדה כאשר השכיחות עולה עם הגיל.

ויטמינים לניוון רשתית

ישנם וויטמינים שונים כמו גם תוספי מזון מומלצים שעשויים לתרום רבות לשיפור מצב העיניים ואף מניעת המחלה או ההידרדרות שלה כאשר היא כבר נמצאת בשלבים השונים שלה.

לאורך השנים נערכו ונערכים כל הזמן עוד ועוד מחקרים המנסים לאתר את התוספים המומלצים והיעילים ביותר שמובילים לתוצאות הטובות ביותר.

הוויטמינים המומלצים לאנשים החולים במחלות של ניוון רשתית:

על פי מחקרים עדכניים, מסתבר כי הוויטמינים היעילים והמומלצים לטיפול במבצעים של מחלות רשתית הם:

שם הויטמיןכמות מומלצתהערות
ויטמין C500 מ"גמצוי בירקות, כגון: פלפל צהוב ואדום, ברוקולי, כרוב אדום, גויאבה, קיווי, תפוז, תות שדה, אננס.
ויטמין E400 מ"גמצוי במאכלים הבאים: שמן שומשום, דגים, אגוזי מלך, שעועית, תרד, חסה.
אבץ80 מ"גמצוי ב- נבט חיטה, בשר אדום, בזיליקום, שומשום, בוטנים.
נחושת2 מ"גמצוי ב- כבד בקר, אגוזים, פולי סויה, עדשים, שעועית, פטריות, עגבניה, בטטה, בננה.
לוטאין10 מ"גמצוי בירקות כתומים, אדומים, צהובים וירוקים, כגון: עגבניות, תרד, כרוב ירוק, גזר, דלעת.
זיאקסנטין2 מ"גמצוי בכמות יפה במזונות שונים כמו תירס, פירות הדר, משמשים, אפרסקים, מנגו, מלון.
* אין האמור מחליף ייעוץ עם רופא עיניים מוסמך, והאמור הינו בגדר המלצה בלבד!

המלצות לנטילת הוויטמינים

ניתן לצרוך את הוויטמינים הללו באמצעות תוספים בנוסף לצורה הטבעית. שהיא כמובן על ידי תזונה מתאימה ונכונה. תמיד כדאי ורצוי להעדיף צריכת ויטמינים לניוון רשתית בצורה טבעית. ע"י אכילת המאכלים המכילים ויטמינים אלו.

היו דיונים רבים בדבר יעילותה של האומגה 3, במיוחד כאשר מוסיפים אותה לפורמולות הוויטמינים השונות כאשר יש צדדים לכאן ולכאן. בכל מקרה יש את הוויטמינים המוכרים לכולם שהם בהחלט תורמים רבות לבריאות העין וכך גם לשיפור מצב הראייה ובריאות הרשתית.

ויטמינים לניוון רשתית
ויטמינים ותזונה בריאה = עיניים בריאות

מה זה ניוון רשתית?

ניוון רשתית היא מחלה שמובילה לאיבוד חדות הראייה. הדבר קורה בגלל ניוון של תאים שממוקמים באזור שמכונה – מקולה.

המקולה היא אזור קטן בעין שאחראי על הראייה החדה שלנו. ברגע שישנה פגיעה במקולה, נפגמת חדות הראייה של האדם מה שמוביל לפגיעה במגוון יכולות חשובות וחיוניות במיוחד. כמו זיהו פרצופים, נהיגה, קריאה ועוד. הראייה ההיקפית לעומת זאת נשארת כמעט ללא פגם. הפגיעה במקולה אינה גורמת לעיוורון אך היא גורמת ללקות ראייה בדרגות חומרה שונות.

הגורמים העיקריים להתפתחות המחלה נובעים בעקבות הגיל כאשר שכבת הפיגמנט האחראי על אספקת החמצן אל הרשתית נעשית לקויה, מה שמוביל לניוון התאים ולעיתים אף למותם.

לעיתים זה קורה בגלל עיבוי הקרום שעל הרשתית מה שמפריע להעברת הפסולת אל השכבה הדמית של העין. כך גם יש את הדרוזן שמצטבר ברשתית העין ומובילה לניוון שלה.

למידע נוסף על ניוון רשתית »

בדיקות תקופתיות

כפי שכבר ציינו, התפתחות המחלה של ניוון הרשתית תלויה מאוד בגיל. היא נפוצה בקרב בני 50 ומעלה כאשר החל מגיל 65 היא פוגעת בכעשרה אחוזים מתוך כלל האוכלוסייה.

זו הסיבה שישנה המלצה החל מגיל שישים ומעלה להיבדק אחת לשנה בבדיקת OCT. זוהי בדיקה הנערכת אצל רופא העיניים. בבדיקה זו ניתן יהיה לאתר גם את הסימנים הראשונים להיווצרות המחלה. התסמין הראשוני אותם עשוי רופא העניים לאבחן זהו ה – דרוזן.

מדובר במשקע צהוב הנמצא בשכבות העמוקות של רשתית העין. כאשר יש את הממצא הזה הרי שזה יעיד על קיומה שח המלה בשלב היבש שלה. אם אכן קיים הממצא הזה, חשוב להיוועץ ברופא העיניים על מנת לקבל המלצות במטרה להפחית את הידרדרות המחלה לשבים המתקדמים שלה. לרוב תהיה ההמלצה לשיפור התזונה ונטילת תוספי מזון וויטמינים שונים. מה שיתרום בהחלט להתמתנות ולעיתים אפילו לשיפור, ואולי לא תצטרכו משקפי ראיה.

לבדיקת ראיה לחצו כאן »

הטיפולים במחלות של ניוון רשתית

מובן שמעבר למניעה של המחלה יש גם מה לשעות כאשר היא כבר התקדמה למצבה הרטוב של המחלה. יש טיפולים שונים, זריקות ותרופות שונות שעשויות בהחלט להקל ואף להיטיה את מצב הראייה. ככל שמאבחנים מוקדם יותר את המחלה ניתן להגיע לטיפול טוב ומותאם יותר וכך גם לתוצאות טובות יותר.

מחלות של ניוון רשתית הן בהחלט מחלות הפיכות וחשוב תמיד לעקוב ולא להזניח. פנייה אל רופא עיניים בכל שלב עשויה בהחלט לתרום ולהיטיב. וכך גם עם כל מחלות עיניים אחרות.

אופטיקה 109
נכתב ע"י המומחים של אופטיקה 109, במטרה לתת לכם את המידע הנדרש. אם תמצאו טעות נשמח שתשתפו אותנו בעמוד צור קשר.
אהבתם? שתפו עם חברים
עוד בנושא בריאות העיניים, מחלות עיניים
זיהומים בקרנית
מחלות עיניים
כל המידע על זיהומים בקרנית – איך לזהות, לטפל ולמנוע

במאמר זה, נעיין בהגדרה ובסימפטומים של זיהומים בקרנית, נבחן את הגורמים שעשויים להביא להם ונציע אסטרטגיות טיפול ומניעה. המידע הניתן במאמר זה מיועד לספק לכם ידע רחב יותר בנושא זיהומים בקרנית העין למידע נוסף המשיכו לקרוא,

לכתבה המלאה
כלי נגישות