הקשר בין בריאות העיניים לבריאות הפה

בין אם אתם שומרים על הבריאות שלכם מכל הכיוונים ובין אם אתם מאלו הנוטים לדחות טיפולים רפואיים מכל הסוגים – את המאמר הבא כדאי לכם לקרוא: אז מה הקשר בין שמירה על בריאות הפה והשיניים לבין ראייה תקינה וליקוי ראיה?
בריאות העיניים ובריאות הפה
תוכן עניינים

אם אתם סובלים מבעיות רפואיות, אתם ודאי מכירים את תחושת התשישות המתלווה להתרוצצות מרופא לרופא, ממטפל למטפל ומהתמודדות עם כאבים כאלה ואחרים. בטח תהיתם לעצמכם לא פעם, האם יש קשר בין דברים מסוימים?

ראשית, אתם לא לבד. שנית, לא איבדתם את השפיות – יש קשר מסוים! אז מה הקשר בין שמירה על היגיינת הפה לבין חדות ראיה?

החשיבות שבשמירה על היגיינת הפה

מי שעוסק בתחום אסתטיקה דנטלית יגיד לכם באופן מוחלט שהשמירה היגיינת הפה והשיניים חשוב מאד מאחר והמניעה קלה הרבה יותר מהטיפול. ברגע שמתחילות להיווצר בעיות, הטיפול יכול להיות כואב, יקר ואורך זמן רב.

כל בר דעת יכול להבין שכל ההמלצות הללו מושתתות על עובדות בדוקות. ומרבית האוכלוסייה אף חוותה על בשרה כאבי שיניים, ויכולים להעיד כולם שהחוויה בהחלט לא נעימה. אז מה גורם לנו לוותר על ההקפדה בשמירה על היגיינה. ולא רק זו, אלא גם להתמודד עם כאבי שיניים במקום לטפל בגורם להם בזמן הנכון? תעלומה.

חדות ראיה – מה פוגע בה?

חדות ראיה היא אוצר שלא כולם זוכים לו. הגורמים הפוגעים בחדות הראיה הם רבים, אך המרכזיים שבהם יכולים להיות התבגרות והזדקנות וכאבי ראש חוזרים ונשנים ובתוכם הבולטת ביותר זו היא המיגרנה.

כמובן שעל מנת לשמור על מצב טוב של חדות הראיה יש להקפיד על ביקורים תקופתיים אצל רופאי עיניים. או אופטומטריסטים אשר מבצעים בדיקת ראיה באופן רוטיני אחת לתקופה מסוימת. ויכולים להצביע על הרגע בו הראיה מתחילה להתדרדר ולפעמים אף לאבחן את הגורמים לכך.

בריאות הפה והשיניים וראיה תקינה – יש קשר?

שורה תחתונה – האם יש קשר בין השניים? חדות ראיה ובריאות הפה? באופן מפתיע ישנו קשר עקיף בין שני המצבים הללו. אדם שאינו שומר על בריאות הפה והיגיינת הפה, סובל פעמים רבות ממצבים של כאבי שיניים מאד חזקים, הגורמים לכאבי ראש ואף למיגרנות. מחקרים קודמים מצביעים על כך שכאבי ראש כרוניים ובתוכם מיגרנות עלולים לגרום לפגיעה בחדות הראיה, ועל כן יתכן וישנו קשר מסוים בין חוסר הקפדה על בריאות הפה והדרדרות בחדות הראיה.

איך מונעים את המצב הזה?

בשני צעדים, לא בהכרח פשוטים ניתן לשפר את איכות החיים שלכם באופן מובהק. ראשית, הקפידו על בדיקות תקופתיות אצל רופא השיניים והשיננית. שנית, הקפידו על בדיקות תקופתיות בכל הנוגע לראייה שלכם. מלבטים איפה? המלצה מחברים או מגולשים תעשה את העבודה. רק בריאות!

אולי יעניין אותך להמשיך לקרוא:

אופטיקה 109
נכתב ע"י המומחים של אופטיקה 109, במטרה לתת לכם את המידע הנדרש. אם תמצאו טעות נשמח שתשתפו אותנו בעמוד צור קשר.
אהבתם? שתפו עם חברים
עוד בנושא בריאות העיניים
האם מיץ גזר טוב לעיניים
בריאות העיניים
כך תדעו האם מיץ גזר טוב לעיניים

מיץ גזר הוא משקה פופולרי שידוע בתכונותיו הבריאותיות. הוא עשיר בבטא קרוטן, שהוא חומר מזין שיכול להפוך לוויטמין A בגוף. ויטמין A חיוני לראייה טובה, אך האם מיץ גזר באמת יכול לשפר את הראייה? מחקרים מצאו כי שתיית מיץ גזר יכולה להפחית את הסיכון למחלות עיניים כגון ניוון מקולרי וגלאוקומה. עם זאת, חשוב להתייעץ עם רופא עיניים לפני שתיית מיץ גזר אם אתם סובלים מבעיות ראייה או אלרגיות.

לכתבה המלאה
כלי נגישות