פרמטרים להתאמת עדשות מגע

התאמת עדשות מגע היא תהליך חשוב ביותר להבטיח את הנוחות והבטיחות של המשתמש. כדי להתאים עדשות מגע בצורה הטובה ביותר, יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים והמלצות חשובות.
הפרמטרים להתאמת עדשות מגע
תוכן עניינים

רוצים להתפטר מהמשקפיים אך עדיין לשמור על חדות ראייה תוך התאמה מושלמת של עדשות מגע?
חפצים ליהנות מעדשות נוחות שלא תרגישו אותם במהלך היום?
חשוב שתלמדו על התאמה נכונה של עדשות מגע מה שיוביל לכך שתוכלו ליהנות ממוצר איכותי שיעניק לכם את המענה המושלם.

אז איך מתאימים את עדשות המגע?
נלמד להכיר מושגים שונים משמעותיים במיוחד לצורך התאמה נכונה של העדשות. ישנם מספר פרמטרים שנועדו להתאמת עדשות מגע. אנחנו כאן עם כל מה שחשוב לדעת על התאמה נכונה של העדשות שנועדו לתת מענה איכותי לתיקון הראייה.

מספר SPH

מה זה מספר SPH?

SPH – מתייחס לרמת קוצר / רוחק הראייה

כאשר אנחנו באים להתאים עדשות מגע, אנחנו בודקים כל עין בפני עצמה.

עין שמאל מסומנת באותיות OS – [Oculus Sinister] – לעיתים זה יופיע גם כ-L או LE

עין ימין מסומנת באותיות – OD – [Oculus Dextrus] – לעיתים זה יופיע גם כ-R או RE

אם תראו את הסימון OU – היא מתייחסת למעורבות של שתי העיניים.

קוצר או רוחק ראייה – מה זה אומר?

סימן פלוס (+) שעומד לצד המספר זהו סימון של רוחק ראייה. כלומר הראייה היא טובה לטווח הרחוק אך לטווח הקרוב ישנו קושי.

סימן מינוס (-) שעומד לצד המספר זה סימון שמעיד על קוצר ראייה. כלומר מדובר בראייה שהיא טובה לעצמים קרובים אך לטווח רחוק ישנו קושי.

המספר של המשקפי ראיה או של העדשות זהו מספר שמחושב על פי יחידות דיופטר. כלומר יחידת המידה של כוח השתברות העדשה.

כך לדוגמא – מרשם של 4.5- מראה שהבעיה שלכם היא ארבע וחצי יחידות של קוצר ראייה. קוצר ראייה חמור יצריך משקפיים ברמה גבוהה יותר כדי לתקן את המצב הבעייתי.

כך מרשם של 5.00+ יעיד על רוחק ראייה חמור יותר ממספר 1.00+.

BC – קימור עדשות מגע

ישנו מושג חשוב שכדאי להכיר בכל מה שקשור להתאמה של עדשות מגע.
כדי שהעדשה תשב היטב על גלגל העין, חשוב להתאים אותה לקימור של העין. זהו בעצם הפרמטר המכונה קימור העדשה – C.B. -base curves.

קימור העדשה עשוי לנוע בין 8.5 ל – 9.0 כאשר לרוב אנחנו פוגשים את הקימור נע בטווח של 8.5 עד 8.6. רק אם העדשות מותאמות באמת מבחינת הקימור של העדשה, אתם תוכלו לחוש איתה בנוח. כאן תהיה משמעות לכל מספר כאשר זה מה שיעשה את ההבדל ביון עדשה נוחה לבין כזו שתיצור אי נוחות.

קוטר העדשה DIA

פרמטר משמעותי נוסף הקשור להתאמה נכונה של עדשות המגע זה הקוטר של העדשה. חשוב להתאים את העדשות בדיוק על פי מבנה העין כאשר הקוטר אמור להיות מדויק. ככל שהעדשה תהיה מדויקת יותר וקוטר העדשה תהיה מדודה ומתאימה, הרי שהעדשה תשב היטב בצורה אופטימלית מה שיעניק תחושה נוחה באמת.

התאמה של עדשות זה עניין למקצוענים

אז נכון שיש היום אפשרות לרכוש עדשות מוכנות על פי מספר במחירים זולים ממש כאשר אתם יכולים לבחור את המוצר המתאים למספר שלכם. עם זאת, עדשות מהסוג הזה לעולם לא יוכלו לתת לכם את המענה המדויק אם לא תעשו את ההתאמה בעזרת אופטומטריסט שיבדוק, יבצע את המדידות הנדרשות ויקבע את כל הפרמטרים שאמורים להרכיב את העדשות שלכם.

אנחנו כאן אופטיקה 109 עם עדשות המגע המתאימות ביותר למצב העיניים ומצב הראייה שלכם כאשר הצוות המקצועי שלנו יבדוק אתכם וימדוד את מבנה העין וכך יתאים לכם את עדשות המגע המדויקות והמתאימות לכם.

אופטיקה 109
נכתב ע"י המומחים של אופטיקה 109, במטרה לתת לכם את המידע הנדרש. אם תמצאו טעות נשמח שתשתפו אותנו בעמוד צור קשר.
אהבתם? שתפו עם חברים
עוד בנושא עדשות ומשקפיים
משקפי שמש
אופנה
איך לשלב משקפי שמש בסטייל היומיומי שלך: טיפים והמלצות

משקפי שמש הם פריט אופנתי שיכול לשדרג כל הופעה. בנוסף להיותם אביזר להגנה על העיניים מפני קרני השמש, בין אם אתם בדרך לעבודה, בטיול בסוף שבוע או במסיבה עם חברים, המדריך הזה יציג לכם טיפים והמלצות לשילוב משקפי שמש בסטייל היומיומי.

לכתבה המלאה
עדשות מגע חודשיות
עדשות ומשקפיים
מה עדיף עדשות מגע חודשיות או עדשות יומיות?

עם התקדמות הטכנולוגיה בתחום האופטיקה והראייה, עדשות מגע הפכו לאחת האפשרויות המועדפות ביותר לשיפור הראייה. בין האופציות השונות, עדשות מגע חודשיות ויומיות הן שתי הבחירות העיקריות עבור משתמשים רבים. אך מה ביניהן עדיף? מאמר זה יציג השוואה בין שני סוגי העדשות, כדי לעזור לכם להחליט איזה סוג עדשות הוא המתאים ביותר עבורכם.

לכתבה המלאה
עדשות צבע לפורים
עדשות ומשקפיים
איך להשיג מראה דרמטי עם עדשות צבע לפורים?

כל מה שאתם צריכים לדעת על שימוש בעדשות צבע לקראת פורים. איך לבחור את הצבע המתאים לכם? איך לשלבם באופן הטוב ביותר בלוק התחפושת? ואיך להשתמש בהם באופן בטוח? הוספנו גם שאלות הנפוצות שיכולות לעלות בעת השימוש בעדשות צבע. המשיכו לקרוא »

לכתבה המלאה
כלי נגישות