האם רופא עיניים נותן מרשם למשקפיים

מה תפקידו של האופטומטריסט? ומה תפקידו של רופא עיניים? האם רופא עיניים נותן מרשם למשקפיים? במאמר הבא נענה על הנושא הזה, המשיכו לקרוא
האם רופא עיניים נותן מרשם למשקפיים
תוכן עניינים

תפקידו של האופטומטריסט

העיסוק והתפקיד העיקרי של האופטומטריסט הם למעשה ביצוע בדיקות ראייה, אבחון של תפקודי הראייה. על מנת להגיע ולקבוע את המרשם המדויק והנכון על פי צרכיו של הלקוח. אז האם רופא עיניים נותן מרשם למשקפיים? המשיכו לקרוא.

האבחון של האופטומטריסט כולל התחשבות בהיסטוריה העינית של הלקוח, תופעות הראייה השונות, אופיו של הלקוח, המרשם הקודם של המשקפיים וכן הלאה.

תפקידו של רופא עיניים

רופא העיניים שבא לבצע בדיקת ראייה לצורך אבחון טיפול בבעיות עיניים שונות. צריך ברוב המקרים לראות את המטופל עם משקפיים מדויקים.

אם המשקפיים לא יהיו מדויקים. הרי שהרופא לא יוכל לאמת את המרשם או לעדכן אותו, עד שהמטופל יעבור שוב בדיקת ראייה. אז נכון שאפשר להסתפק גם במרשם ראשוני כדי להשיג את מטרת הבדיקה הרפואית. אך במצב כזה התוצאה לא תמיד תהיה מדויקת. מה שיקרה ברוב המקרים זה עודף מינוס OVER MINUS. הרבה יותר מאשר מצבים של עודף פלוס.

יש לתופעה הזו כמה וכמה סיבות:

אחת הסיבות המוכרות והמובנות ביותר היא – שקיים רצון להגיע לשיפור ראייה מקסימלי וגם מהיר תוך זמן הכי קצר שרק אפשר.

סיבה נוספת היא שימוש ב – BEST SPHERE. במצבים אשר בהם אפשר בהחלט להסתפק רק בצילינדר מינורי. כך גם מקרים אשר בהם יש אי איזון דו – עיני בין העין הימנית לבין העין השמאלית. או אפילו רק אי התחשבות במרשם המשקפיים הקודם. כאשר יש מצבים רבים אשר בהם המטופל פשוט לא מביא אותם לבדיקה. כי הוא סומך לגמרי על רופא העיניים שייטיב להכין לו מרשם מדויק וחדש.

למידע נוסף על צילינדר »

האם גם רופא עיניים נותן מרשם למשקפיים?

רבים מהרופאים כלל אינם מודעים לעובדה כי הבדיקה שלהם עומדת ללוות את המטופל. שיגיש אותו כפי שהוא לצורך ביצוע עדשות משקפיים עבורו. למעשה מדובר במרשם שהיא רק בגדר המלצה, כאשר אין שם דיוק מוחלט בהתאם למצב הראייה של המטופל. כי לא זה מה שהרופא למעשה אמור היה לבדוק ולהכין.

אז יש רופאים שמוסיפים בכתב יד וחותמת מיוחדת. כי הם מסייגים את הנכתב במסמך וכי טרם הכנת עדשות המשקפיים יש לאמת את המרשם. עם זאת יש הרבה אופטומטריסטים שלא עושים דבר. ומכינים את העדשות ככתבן וכלשונן על פי המכתב שהתקבל מהרופא.

האם מרשם רופא שאינו מדויק יפגע במטופל?

למעשה אדם שמקבל משקפי ראיה עם אובר מינוס, כלומר מרשם חזק יותר מידי. לא יינזק מכך והראייה שלו לא תידרדר בשל כך, זאת כמובן שאין חריגה קיצונית מהמרשם המקורי אליו הוא אכן זקוק.

למעשה הרבה מאוד אנשים רגילים למרשם שהוא אובר מינוס והם לא מסוגלים לתקן את המרשם. ברגע שמחזירים להם את המרשם הנכון הם מתקשים להסתגל אליו. זו הסיבה שאנחנו לא שומעים כל כך הרבה תלונות מלקוחות שיש להם מספר שהוא חזק מידי בהתאם למצב הראייה שלהם.

מרשם של רופא מול מרשם של אופטומטריסט

קיים רושם באופן כללי כי מרשם של רופא הוא יותר מקצועי וגם יותר מהימן ממרשם של אופטומטריסט. אחרי הכול הרופא הוא זה שמוסמך לעסוק ברפואת עיניים. ויש לו מעמד הרבה יותר נחשב בעיני הלקוחות ביחס לאופטומטריסט. זו הסיבה שלקוחות רבים מעדיפים לפנות דווקא אל רופא עיניים שיכין עבורם את המרשם. כאשר הם מבקשים שיכינו עבורם משקפיים בדיוק על פי הוראות הרופא.

האם רופא עיניים נותן מרשם למשקפיים
מרשם של רופא עיניים

יש לקוחות שכן יבצעו בדיקה נוספת אצל אופטומטריסט. אך הם יעשו את זה כדי 'לבחון' כביכול את מומחיותו של האופטומטריסט ולהשוות אחר כך בין המרשמים. לעיתים הם אפילו יסתירו את המרשם שיש להם מהרופא ורק אחר כך יערכו את ההשוואה.

מצב כזה עשוי ליצור סיטואציה בלתי אפשרית. אשר בה התוצאות של שני המרשמים לא יהיו זהים וזה יקרה כמעט בוודאות בכל מקרה הרי שהלקוח ימצא את עצמו נאלץ לשפוט בין השניים. ברור שזוהי תעלומה בעייתית עבורו.

הסתגלות למשקפיים

במצבים אשר בהם נעשו המשקפיים בהתאם להוראות הרופא ייתכן והמטופל יתקשה להסתגל אליהם מסיבה פשוטה. העדשות לא באמת מדויקות ומתאימות עבורו.

קשיים הסתגלותיים בדרך כלל מובילים את המטופל אל האופטומטריסט שיתקן את העדשות. אם הבעיה היא של הרופא, הרי שלא באמת אפשר יהיה לקבל מענה. בדמות תיקון העדשה מה שעשוי ליצור מצב בעייתי ביחסי רופא אופטומטריסט.

כך שחשוב להבין את הראשוניות שיש במרשם רופא ולהתייחס לכך בהתאם.

בדיקת ראיה
בדיקת ראיה אצל אופטיקה 109

אולי יעניין אותך לקרוא:

אופטיקה 109
נכתב ע"י המומחים של אופטיקה 109, במטרה לתת לכם את המידע הנדרש. אם תמצאו טעות נשמח שתשתפו אותנו בעמוד צור קשר.
אהבתם? שתפו עם חברים
עוד בנושא עדשות ומשקפיים
משקפי שמש
אופנה
איך לשלב משקפי שמש בסטייל היומיומי שלך: טיפים והמלצות

משקפי שמש הם פריט אופנתי שיכול לשדרג כל הופעה. בנוסף להיותם אביזר להגנה על העיניים מפני קרני השמש, בין אם אתם בדרך לעבודה, בטיול בסוף שבוע או במסיבה עם חברים, המדריך הזה יציג לכם טיפים והמלצות לשילוב משקפי שמש בסטייל היומיומי.

לכתבה המלאה
עדשות מגע חודשיות
עדשות ומשקפיים
מה עדיף עדשות מגע חודשיות או עדשות יומיות?

עם התקדמות הטכנולוגיה בתחום האופטיקה והראייה, עדשות מגע הפכו לאחת האפשרויות המועדפות ביותר לשיפור הראייה. בין האופציות השונות, עדשות מגע חודשיות ויומיות הן שתי הבחירות העיקריות עבור משתמשים רבים. אך מה ביניהן עדיף? מאמר זה יציג השוואה בין שני סוגי העדשות, כדי לעזור לכם להחליט איזה סוג עדשות הוא המתאים ביותר עבורכם.

לכתבה המלאה
עדשות צבע לפורים
עדשות ומשקפיים
איך להשיג מראה דרמטי עם עדשות צבע לפורים?

כל מה שאתם צריכים לדעת על שימוש בעדשות צבע לקראת פורים. איך לבחור את הצבע המתאים לכם? איך לשלבם באופן הטוב ביותר בלוק התחפושת? ואיך להשתמש בהם באופן בטוח? הוספנו גם שאלות הנפוצות שיכולות לעלות בעת השימוש בעדשות צבע. המשיכו לקרוא »

לכתבה המלאה
עדשות צבע
עדשות ומשקפיים
עדשות צבע – 10 שאלות ותשובות נפוצות

במאמר זה אנו מסקרים את עולם העדשות הצבעוניות, מתוך מטרה להכיר טוב יותר את האופציות השונות הקיימות בשוק ולתת מענה לשאלות הנפוצות בנושא. הסברנו על בטיחות השימוש בעדשות, איך לבחור את הצבע המתאים ביותר לך, השפעת העדשות על הראייה, טיפול ותחזוקה נכונה של העדשות, ועוד. המטרה היא להקנות ידע רחב יותר לקוראים שמתעניינים בעדשות צבע, ולהפוך את הבחירה והשימוש בהן לקל ובטוח יותר.

לכתבה המלאה
כלי נגישות