הסתגלות לעדשות מגע – המדריך להתחלה נוחה עם העדשות

השימוש בעדשות מגע הוא בחירה מצוינת לכל מי שרוצה להסתגל בנוחות ובקלות. אולם, לפעמים עשוי להיות מעט קשה עם העדשות החדשות. לכן, ישנם כמה טיפים והמלצות שניתן להתחשב בהם כדי להקל על ההסתגלות לעדשות מגע חדשות.
הסתגלות לעדשות מגע - המדריך המלא
תוכן עניינים

חולמים על עדשות מגע אך חוששים מהרגע בו יהיה עליכם להחדיר את הגוף הזר אל תוך העין? אולי כבר אפילו התנסיתם בהרכבה של עדשות מגע ולא ממש הצלחתם? מצאתם את עצמכם שעות ארוכות מול המראה מול ניסיונות כושלים להרכיב את העדשה? זוכרים את הדמעות ואת תחושת הצריבה לאחר הרכבת העדשות ואל ממש בא לכם לנסות שוב?

חשוב להבין שעדשות מגע אכן מחייבות הסתגלות. לא תמיד קל להרכיב אותם וחשוב להתאזר בסבלנות, במיוחד בתקופה הראשונה. אך לאחר תקופה של הסתגלות לעדשות מגע, הכול נעשה קל יותר ומהיר יותר והתחושה היא נפלאה. זאת כמובן רק אם עדשות המגע אכן מותאמות בצורה מלאה מכל הבחינות למבנה העין ולמצב הראייה.

איך לשים עדשות בפעם הראשונה

אם אתם מנסים כעת בפעם הראשונה להרכיב את עדשות המגע, חשוב שתיצמדו להוראות ותפעלו בהתאם. זה מה שיבטיח לכם את ההתחלה הטובה והבטוחה לצד התחושה הנוחה גם בהמשך.

שלב ראשון –

שטפו היטב את הידיים ובדקו שעדשות המגע נקיות אף הן. זכרו. יהיה לכם קל הרבה יותר להכניס אל העין עדשה נקייה. ככל שהעדשה נהיה נקייה יותר כך גם ההסתגלות תהיה נוחה יותר.

שלב שני –

אל תישארו לפרק זמן ארוך מידי עם העדשות. עשו את זה בהדרגה. הרכבה של עדשות מגע מחייבות הסתגלות ואם לא תתנו לעצמכם את הזמן, אתם עשויים למצוא את עצמכם מתייאשים מהר מידי מהעדשות. הדבר נכון לכל סוגי העדשות ונכון במיוחד כשמדובר בעדשות קשות. אלה מחייבות זמן הסתגלות ארוך עוד יותר. גם אם בחרתם בעדשות מגע שמיועדות לשימוש רצוף, אל תלכו לישון איתם בימים הראשונים עד שאכן תחושו איתם ממש בנוח בכל מהלך היום.

שלב שלישי –

חשוב לשמור על רמת לחות של עדשות המגע כדי שהן תהיינה נוחות להרכבה. לשם כך יש לבחור את התמיסה המתאימה לסוג העדשות שלכם. חשוב להיצמד להוראות ולכמויות הנכונות של השימוש בתמיסה. לעולם אל תשמשו במים לשם ניקוי העדשה.

שלב רביעי –

חשוב למרכז את העדשה בקשתית העין וזאת כדי להקל על ההרכבה שלהן וכך גם על ההסתגלות אליהן. לאחר שהכנסתם את העדשה, עצמו את העין ושפשו בעדינות עד שהעדשה תתיישב היטב במקומה. עדשה שלא ממורכזת במקום היא מציקה ולא נוחה. ברגע שאתם מגיעים למיקום הנכון אתם מיד תחושו בהקלה ובתחושה שאכן 'עשיתם' את זה.

טיפים:

  • בימים בהם אתם מתרגלים לעדשה, וותרו על איפור באזור העיניים. אחרי שתתרגלו הכול יוכל לחזור לקדמותו ותוכלו גם להתאפר כהרגלכם.
  • אל תעשו אף פעם שימוש חוזר בתמיסת החיטוי של העדשות. זה לא בריא ולא טוב לעיניים ולעדשות.

שאלות נפוצות בהסתגלות לעדשות מגע

למה עדשות נקרעות לי?

עדשות מגע אמורות לתת לכם מענה מושלם לכל זמן השימוש ובוודאי שהן לא אמורות להיקרע. כל זה נכון אך ורק בתנאי שאתם עושים שימוש נכון בעדשות. זה אומר שאתם מרכיבים את העדשות הנכונות המתאימות לכם מבחינת רמת הקימור והקוטר של העין, אתם שוטפים ומנקים את העדשה על פי ההוראות ואתם מחליפים את העדשות בתדירות המתאימה. כלומר עדשות יומיות מוחלפות בכל יום, עדשות חודשיות מוחלפות בכל חודש וכן הלאה.

האם מותר לישון עם עדשות?

שינה עם עדשות זה לא פעם פיתוי שקשה לעמוד בו. במיוחד אם קשה לכם עדיין להרכיב את העדשות והפעולה דורשת ממכם הרבה זמן בכל בוקר. כך גם כשאין לכם סבלנות להתעסק עם הניקוי של העדשות והכנת התמיסה. חשוב להבין ששינה עם עדשות עלולה להיות מסוכנת מאוד הן לעין והן לאיכות העדשה. יש את העדשות המיועדות לשימוש רצוף המתאימות גם לשינה, איתם כמובן אין בעיה לישון.

איך יודעים אם העדשה הפוכה או לא?

התחושה של עדשה הפוכה היא לא משהו חריג במיוחד אם אתם עדיין חדשים בתחום. אז האמת היא שחוסר נוחות של העדשה בתוך העין לא תמיד מצביעה על כך שהעדשה הפוכה וייתכן שאתם פשוט צריכים לתת לעצמכם דקה שתיים להסתגלות. עם זאת, ייתכן בהחלט שהכנסתם את העדשה על צידה ההפוך. אז דבר ראשון הירגעו. זה לא מצב מלחיץ. עדשה הפוכה היא לא בעיה גדולה. כל מה שעליכם לעשות זה לשלוף את העדשה ממקומה, לנקות אותה שוב ולהכניס אותה מחדש.

האם אפשר להשאיר עדשות במים?

ניקוי העדשות נעשות אך ורק בתמיסה מתאימה המיועדת לכך. אל תתפתו אף פעם לעשות שימוש במים. שטיפת העדשות במים עשויות לפגוע גם בעדשות וגם בעיניים שלכם.
הסיבה לכך היא כי מי הברז מכילים חיידקים, מיקרואורגניזמים ועוד מזיקים שאנחנו אולי לא רואים בעין אך הם בהחלט יכולים לגרום נזקים בעין. גם אם מדובר במים מטוהרים, אלו עשויים להכיל חומרים מזהמים שונים מה שמוביל לכך שתוך זמן קצר מתרבים שם החיידקים או הפטריות, מה שעלול לגרום לזיהום בעיניים.
זו אגב הסיבה מדוע לא מומלץ לשחות או לצלול במים עם עדשות המגע.

האם אפשר לשטוף עדשות מגע במים?

המים לא מכילים את החומרים שיש לנו בדמעות הטבעיות. המליחות הקלה של הדמעות והמרקם המיוחד שלהם זה מה שטוב לעדשות. ברגע שהשריתם או שטפתם את העדשות במים, הקליטה שלהם בעין לא תהיה טובה וזה יוביל לחוסר נעימות, טשטוש ראייה ואפילו עיוות של העדשה.

איך להוציא עדשה שנדבקה לעין?

לעיתים ישנו קושי בשליפת העדשה מהעין, במיוחד אם מדובר בשימוש ראשוני. חשוב להבין שלרוב אין סיכון כזה של עדשה הנדבקת באמת לעין. בכל מקרה אם אתם מתקשים לשלוף את העדשה על פי ההוראות, אל תגרדו ואל תנסו בכוח. פנו אל האופטומטריסט שלכם שידריך אתכם מה ואיך לנהוג.

עדשות מגע

ברצונך לרכוש עדשות מגע חדשות ומתאימות לך? אופטיקה 109 היא בהחלט המקום הנכון עבורך!

החנות מציעה ערך מוסף לקונים, באמצעות הצוות המיומן והמקצועי שלה שיכול לסייע לך למצוא את העדשות המתאימות לצרכים שלך ולספק לך מענה אישי ומקצועי. כמו כן, החנות מציעה מגוון רחב של עדשות מגע ייחודיות ומתקדמותזשיענו על צרכיך.

» המדריך המלא לרכישת עדשות מגע באתר אופטיקה 109 »

חוץ מזה, אופטיקה 109 מציעה מגוון רחב של מבצעים והנחות, כך שתוכל לרכוש את העדשות המתאימות לך במחיר סביר ונוח לכיס שלך. אז אל תהסס לבקר באופטיקה 109 כדי לקבל את המגע המתאים לצרכים שלך!

אופטיקה 109
נכתב ע"י המומחים של אופטיקה 109, במטרה לתת לכם את המידע הנדרש. אם תמצאו טעות נשמח שתשתפו אותנו בעמוד צור קשר.
אהבתם? שתפו עם חברים
עוד בנושא עדשות ומשקפיים
משקפי שמש
אופנה
איך לשלב משקפי שמש בסטייל היומיומי שלך: טיפים והמלצות

משקפי שמש הם פריט אופנתי שיכול לשדרג כל הופעה. בנוסף להיותם אביזר להגנה על העיניים מפני קרני השמש, בין אם אתם בדרך לעבודה, בטיול בסוף שבוע או במסיבה עם חברים, המדריך הזה יציג לכם טיפים והמלצות לשילוב משקפי שמש בסטייל היומיומי.

לכתבה המלאה
עדשות מגע חודשיות
עדשות ומשקפיים
מה עדיף עדשות מגע חודשיות או עדשות יומיות?

עם התקדמות הטכנולוגיה בתחום האופטיקה והראייה, עדשות מגע הפכו לאחת האפשרויות המועדפות ביותר לשיפור הראייה. בין האופציות השונות, עדשות מגע חודשיות ויומיות הן שתי הבחירות העיקריות עבור משתמשים רבים. אך מה ביניהן עדיף? מאמר זה יציג השוואה בין שני סוגי העדשות, כדי לעזור לכם להחליט איזה סוג עדשות הוא המתאים ביותר עבורכם.

לכתבה המלאה
עדשות צבע לפורים
עדשות ומשקפיים
איך להשיג מראה דרמטי עם עדשות צבע לפורים?

כל מה שאתם צריכים לדעת על שימוש בעדשות צבע לקראת פורים. איך לבחור את הצבע המתאים לכם? איך לשלבם באופן הטוב ביותר בלוק התחפושת? ואיך להשתמש בהם באופן בטוח? הוספנו גם שאלות הנפוצות שיכולות לעלות בעת השימוש בעדשות צבע. המשיכו לקרוא »

לכתבה המלאה
כלי נגישות