האם עדשות מגע מזיקות לעיניים – כל מה שלא ידעתם!

האם עדשות מגע מזיקות לעיניים? ומהם הסיכונים הכרוכים? אנשים רבים מעדיפים ללבוש עדשות מגע אך לא כולם רוכשים את העדשות המתאימות אז האמת שלרוב אין סיכון בהרכבת עדשות מגע אך חשוב ללמוד ולזהות מצבים של עדשות מגע שאינן מתאימות. ולכן הדבר גורם לדלקות וזיהומים שונים בעיין.
האם עדשות מגע מזיקות לעיניים
תוכן עניינים

רבים הם האנשים שרוצים להרכיב עדשות מגע אך חוששים מההשלכות שלהן. האם אכן יש מקור לחשש? האם עדשות מגע מזיקות לעיניים ?

אז האמת היא שלרוב אין כל סיכון בהרכבה של עדשות מגע אך חשוב ללמוד לזהות מצבים בעייתיים שכן עשויים להתרחש בהרכבה של עדשות מגע שאינן מתאימות.

מהם הסיכונים הכרוכים בהרכבת עדשות מגע?

הסיכונים המוכרים כוללים דלקות או זיהומים שונים בעין, ירידה באיכות הראיה, כיבי קרנית ולעיתים נדירות ממש התפתחות של מחלות עיניים מסוכנות.

הסיבה לכל התופעות הללו היא היות והעין שלנו מטבעה אמורה להתמודד עם מזיקים, טפילים, חיידקים או תופעות שונות באמצעות דמעות. ברגע וגוף זר נמצא בתוך העין, התפקוד של העין נפגע. זה בעצם מה שעלול להוביל לבעיות שציינו לעיל.

כאן חשוב לדעת ששימוש בעדשות הנמכרות באופן לא חוקי כמו עדשות קוסמטיות, הן לא תמיד עדשות בטוחות לשימוש והנזק שלהן לעיניים עלול להיות חמור.
מלבד זאת שימוש לא נכון בעדשות ותחזוקה לא נכונה שלהן עשויים גם כן להשפיע לרעה ולגרור תופעות לוואי שונות.

שומרים על העיניים

לאחר שבחרתם את העדשות הנכונות עליכם להקפיד על מספר דברים.

  • למנוע שחיקת קרנית – אם העיניים שלכם יבשות ומגרדות בשימוש עליכם לבדוק שמא הקרנית נפגעה. זה יכול לקרות כאשר חלקיקים נלכדים בתוך העדשה ומשפשפים את העדשה. כך גם אם תתרשלו בהרכבה של העדשות ייתכן ותפגעו בקרנית. חשוב לזהות מצבים כאלה לפני שהם מחמירים.
  • להימנע משיתוף עדשות – אין להעביר עדשות מאדם לאדם. הן עלולות להזיק.
  • מניעת זיהומים – חובה לטפל בעדשה ולדאוג לניקיונה וכמובן גם לדאוג להחלפת העדשות בהתאם לסוג העדשה שבחרתם. כך תמנעו התפתחות זיהומים בעיניים.
  • להימנע מיובש קיצוני – העדשה גורמת לנו למצמץ פחות כאשר רפלקס המצמוץ שהוא המנגנון המגן על העין יורד. עובדה זו עשויה להוביל לחוסר נוחות, צריבה וגורע מכך להיווצרות צלקת בקרנית.
  • הגנה מפני דלקות – אם אתם משאירים את העדשות משך זמן ארוך מידי בעין, אתם מאפשרים חדירה של חיידקים ומיקרו אורגניזמים מה שעשויים לגרום לדלקות בלחמית והשעורה.
  • היווצרות אלרגיה – העדשה עשויה למלכד חומרים אלרגנים שונים בינן לבין העין. לעיתים זה היה בשל חומר משמר של התמיסה. מצבים אלו מחייבים החלפת התמיסה בסוג שונה.

בחירה נכונה של עדשות שיטפלו בבעיה שלכם בצורה משלמת!

אז איך בוחרים את העדשה המתאימה?
ראשית, אמורה העדשה לטפל בבעיה שלשמה אתם רוכשים את העדשות. עדשות מגע אמורות לתקן כל ליקוי ראיה. רוחק ראיה או קוצר ראיה, צילינדר או כל שילוב קיים אחר.

שנית, העדשה חייבת להיות מתאימה לעין על פי פרמטרים כמו קימור במידה הנכונה, קוטר נכון, עיצוב נכון וכמובן שימוש בחומר גלם הכי מתאים.

נתון נוסף בו יש להתחשב זה סוג העין. עין יבשה חייבת טיפול מתאים כדי שהעדשה תתאקלם בה היטב.

לעוד פוסטים נוספים והמלצות בנושאי הראיה ובריאות העיניים ניתן לראות כאן באתר של אופטיקה 109.

אופטיקה 109
נכתב ע"י המומחים של אופטיקה 109, במטרה לתת לכם את המידע הנדרש. אם תמצאו טעות נשמח שתשתפו אותנו בעמוד צור קשר.
אהבתם? שתפו עם חברים
עוד בנושא עדשות ומשקפיים
משקפי שמש
אופנה
איך לשלב משקפי שמש בסטייל היומיומי שלך: טיפים והמלצות

משקפי שמש הם פריט אופנתי שיכול לשדרג כל הופעה. בנוסף להיותם אביזר להגנה על העיניים מפני קרני השמש, בין אם אתם בדרך לעבודה, בטיול בסוף שבוע או במסיבה עם חברים, המדריך הזה יציג לכם טיפים והמלצות לשילוב משקפי שמש בסטייל היומיומי.

לכתבה המלאה
עדשות מגע חודשיות
עדשות ומשקפיים
מה עדיף עדשות מגע חודשיות או עדשות יומיות?

עם התקדמות הטכנולוגיה בתחום האופטיקה והראייה, עדשות מגע הפכו לאחת האפשרויות המועדפות ביותר לשיפור הראייה. בין האופציות השונות, עדשות מגע חודשיות ויומיות הן שתי הבחירות העיקריות עבור משתמשים רבים. אך מה ביניהן עדיף? מאמר זה יציג השוואה בין שני סוגי העדשות, כדי לעזור לכם להחליט איזה סוג עדשות הוא המתאים ביותר עבורכם.

לכתבה המלאה
עדשות צבע לפורים
עדשות ומשקפיים
איך להשיג מראה דרמטי עם עדשות צבע לפורים?

כל מה שאתם צריכים לדעת על שימוש בעדשות צבע לקראת פורים. איך לבחור את הצבע המתאים לכם? איך לשלבם באופן הטוב ביותר בלוק התחפושת? ואיך להשתמש בהם באופן בטוח? הוספנו גם שאלות הנפוצות שיכולות לעלות בעת השימוש בעדשות צבע. המשיכו לקרוא »

לכתבה המלאה
כלי נגישות