איך לבחור עדשות מגע שהכי טובות עבורי?

אנשים רבים לא אוהבים את המראה שלהם עם המשקפיים. ניתוח לייזר זה גם לא משהו שאנחנו רצים לעשות. מה שכן ואפשרי זה כמובן הרכבה של עדשות מגע. ישנם מגוון רחב של עדשות מגע לצרכים שונים כמו קריאה, עבודה מרובה מחשב, פעילות ספורט ועוד. יש לבחור בעדשות המתאימות כאן אצלנו באתר אופטיקה 109.
איך לבחור עדשות מגע
תוכן עניינים

אנשים רבים לא אוהבים את המראה שלהם עם המשקפיים. ניתוח לייזר זה גם לא משהו שאנחנו רצים לעשות. מה שכן אפשרי זה כמובן הרכבה של עדשות מגע.

חשוב לדעת שלבחירה בעדשות המגע ישנה משמעות רבה לגבי נוחות השימוש והתאמה מרבית שלהם לעיניים.

ישנם כמה וכמה שיקולים אותם חשוב לקחת בחשבון כאשר באים לבחור את עדשות המגע.

אנחנו כאן כדי להסביר לכם על סוגי העדשות הקיימים כדי לסייע לכם להגיע לבחירה הנכונה בעדשות המתאימות לכם.

סוגים שונים של עדשות מגע

יש סוגים שונים של עדשות מגע העשויים מחומרי גלם משתנים.

עדשות מגע רכות הידרוג'ל – אלה עדשות העשויות מחומר פלסטי רך שהוא דמוי ג'ל. העדשות מכילות כמות גבוהה של מים מה שמקנה תחושה נוחה ונעימה בעין כבר בהרכבה הראשונה שלהן. העדשות הללו מצטיינות ברכות וגמישות מה שמאפשר התאמה מלאה שלהן למבנה הקרנית של העין. כיום נחשבות העדשות מהסוג הזה לפופולאריות במיוחד.

עדשות מגע רכות סיליקון הידרוג'ל אלה עדשות העשויות סיליקון ומים. עדשות אלה רכות מאוד והן יעילות יותר מעדשות הידרוג'ל. הסיליקון הוא חומר שמאפשר מעבר של חמצן לעין כך שניתן ליהנות מהרכבה משך זמן ארוך של העדשות הללו. עדשות אלה קיימות בעולם כשנה והן צברו פופולאריות רבה עד שלאחרונה הביקוש שלהן עבר את הביקוש שהיה עד כה לעדשות ההידורג'ל.

עדשות מגע קשות נושמות – עדשות אלה עשויות חומר קשיח אך כן מאפשר מעבר של חמצן לעין. ניתן ליהנות משימוש ממושך בעדשה בשל תכונה זו. מעבר לכך העדשות הקשות מעניקות ראיה חדה וטובה במיוחד והן נותנות מענה במקרים של קרנית לא סדירה או צילינדר גבוה. עם זאת לא נוכל להתעלם מהעבודה שההסתגלות לעדשות אלה לא תמיד קלה והתחושה איתן היא לא תמיד נוחה.

עדשות מגע היברידיות – עדשה שמורכבת גם מסיליקון הידרוג'ל אך בחלקה המרכזי מושתלת עדשה קשה. כך אפשר ליהנות מכל היתרונות. מצד אחד קל להסתגל לעדשות הללו בשל החומר הרך ומצד שני הן מאפשרות ראיה חדה במצבים בהם יש צורך בתיקון משמעותי ומדויק יותר.

עדשות יומיות או חודשיות, חד פעמיות או דו חודשיות?

ישנה משמעות רבה לבחירה בסוג העדשות מבחינת זמן השימוש שניתן לעשות בהן.

יש כאלה שמתאים להם לעשות שימוש דו חודשי בעדשה תוך תחזוקה נכונה של העדשה. מנגד יש כאלה שמעדיפים לחדש בכל יום עדשות חדשות. עבורם וגם עבורם ישנו המענה בדמות עדשות מכל סוג לכל טווח. אנשים שסובלים מרגישות בעיניים וזקוקים לעדשות נקיות וחדשות בכל יום, עדיף אכן שיבחרו בעדשות חד פעמיות. בכל מקרה אחר חשוב יהיה להקפיד על ניקוי נכון של העדשות ותחזוקה נכונה שלהם כדי להבטיח הן את איכות העדשה לאורך זמן וכמובן את בריאות העין.

אופטיקה 109
נכתב ע"י המומחים של אופטיקה 109, במטרה לתת לכם את המידע הנדרש. אם תמצאו טעות נשמח שתשתפו אותנו בעמוד צור קשר.
אהבתם? שתפו עם חברים
עוד בנושא עדשות ומשקפיים
משקפי שמש
אופנה
איך לשלב משקפי שמש בסטייל היומיומי שלך: טיפים והמלצות

משקפי שמש הם פריט אופנתי שיכול לשדרג כל הופעה. בנוסף להיותם אביזר להגנה על העיניים מפני קרני השמש, בין אם אתם בדרך לעבודה, בטיול בסוף שבוע או במסיבה עם חברים, המדריך הזה יציג לכם טיפים והמלצות לשילוב משקפי שמש בסטייל היומיומי.

לכתבה המלאה
עדשות מגע חודשיות
עדשות ומשקפיים
מה עדיף עדשות מגע חודשיות או עדשות יומיות?

עם התקדמות הטכנולוגיה בתחום האופטיקה והראייה, עדשות מגע הפכו לאחת האפשרויות המועדפות ביותר לשיפור הראייה. בין האופציות השונות, עדשות מגע חודשיות ויומיות הן שתי הבחירות העיקריות עבור משתמשים רבים. אך מה ביניהן עדיף? מאמר זה יציג השוואה בין שני סוגי העדשות, כדי לעזור לכם להחליט איזה סוג עדשות הוא המתאים ביותר עבורכם.

לכתבה המלאה
עדשות צבע לפורים
עדשות ומשקפיים
איך להשיג מראה דרמטי עם עדשות צבע לפורים?

כל מה שאתם צריכים לדעת על שימוש בעדשות צבע לקראת פורים. איך לבחור את הצבע המתאים לכם? איך לשלבם באופן הטוב ביותר בלוק התחפושת? ואיך להשתמש בהם באופן בטוח? הוספנו גם שאלות הנפוצות שיכולות לעלות בעת השימוש בעדשות צבע. המשיכו לקרוא »

לכתבה המלאה
עדשות צבע
עדשות ומשקפיים
עדשות צבע – 10 שאלות ותשובות נפוצות

במאמר זה אנו מסקרים את עולם העדשות הצבעוניות, מתוך מטרה להכיר טוב יותר את האופציות השונות הקיימות בשוק ולתת מענה לשאלות הנפוצות בנושא. הסברנו על בטיחות השימוש בעדשות, איך לבחור את הצבע המתאים ביותר לך, השפעת העדשות על הראייה, טיפול ותחזוקה נכונה של העדשות, ועוד. המטרה היא להקנות ידע רחב יותר לקוראים שמתעניינים בעדשות צבע, ולהפוך את הבחירה והשימוש בהן לקל ובטוח יותר.

לכתבה המלאה
כלי נגישות