עדשות מולטיפוקל – מהפכה בעולם האופטיקה

עדשות מוליטיפוקל
תוכן עניינים

עדשות מולטיפוקל הן לא פחות ממהפכה עולמית בעולם האופטיקה, המציעות איכות חיים ופונקציונאליות מתקדמת לזקוקים לשני זוגות משקפיים לרחוק ולקרוב.

מי שעדיין לא בחר במשקפיים בעלי עדשות מולטיפוקל, כנראה מחפש ממש ברגעים אלה זוג משקפיים ששכח היכן הניח אותם, משום שזוהי השגרה של המשתמשים בכמה זוגות משקפיים הנדרשים להחליף ביניהם כל הזמן. זה קורה במעבר מצפייה בטלוויזיה לקריאת ספר, ביציאה לרחוב או בכניסה לחנות בה מתקשים לקרוא את הרשום על התג. סיפור עם העיניים שאיננו נגמר.

עדשות מולטיפוקל מהוות את אחד מציוני הדרך המשמעותיים בתחום האופטיקה. לא עוד שני זוגות משקפיים או יותר- לא עוד החלפה תמידית. זוג אחד המאפשר לראות לא רק בשני מצבים, אלא בשלושה: רחוק, ביניים וקרוב.

עדשות מולטיפוקל לבני ארבעים פלוס!

יש הרבה דברים המאפיינים את גיל הארבעים ואחד השינויים הגופניים הבולטים הוא – ירידה בראייה ממוקדת מקרוב וטשטוש ראייה. זוהי תופעה הנקראת פרסביופיה ובמילים אחרות- "זוקן ראייה" וזה טבעי לגמרי מסביר אופטומטריסט מומחה של רשת משקפיים מובילה. הסימן הראשון שיכול להעיד על כך הוא הקושי לקרוא אותיות, צורך להרחיק ספר למשל מהעיניים וגם תסמינים פיזיים כמו: טשטוש, עייפות וצריבה בעיניים, אי-נוחות וכאבי ראש.

הפתרון האופטי במקרה זה הוא עדשות מולטיפוקל החוסכות את הצורך בכמה זוגות משקפיים כדי לשפר את הראייה במרחקים שונים. לעדשות אלה שלושה טווחי ראייה: רחוק, ביניים וקרוב.

עדשות המולטיפוקל התפתחו מהביופוקל

בדור הקודם הוצעו למי שנזקקו למשקפיים לראייה לקרוב ורחוק עדשה בשם ביופוקל. הייתה זו עדשה חצויה שכללה שתי עדשות, בין שתיהן היה קו ברור מפריד (או חלון קטן לקריאת ספר), לא היה תחום ביניים והמעבר היה חד ומעייף את העיניים. הוא אומנם העניק פתרון לשני מוקדי ראיה, אבל לא לטווח הביניים כמו למשל בישיבה מול מחשב או טאבלט, הדורשים מרחק שונה משימוש במחשב, או הצצה בלוח המחוונים ברכב.

החלק העליון של עדשות הביופוקל נועד לראייה לרחוק והחלק התחתון- לקרוב. במצב זה כאשר בעל המשקפיים הביט ישר הוא השתמש בעצם בחלקה העליון של העדשה, כאשר התחתון היה מיועד לקריאה. אולם עדיין ובעיקר היום כאמור כמו טאבלט או מחשב נדרשת ראייה למצב ביניים.

עדשות מולטיפוקל היום מספקים את הפתרון האידיאלי לכל טווחי הראייה הנדרשים, והראייה עמן הופכת לטבעית ונוחה מאוד.

עדשות מוליטיפוקל

איך בנויות עדשות מולטיפוקל?

עדשות מולטיפוקל הן העדשות הכי מתקדמות הקיימות היום בארץ ובעולם ברמת נוחות הראייה, קלות השימוש והפונקציונאליות האופטימלית שלהן לכל טווח ראייה.

הן בנויות באופן כזה שהליטוש שלהן איננו אחיד, משום שכל נקודה על שטח העדשה בנויה כדי למקד טווח ראייה בהתאם למיקומה. האזור עליו מביטה העין מאפשר ראייה למרחק. במרכז העדשה ממוקם אזור ראיית הביניים לדוגמה לעבודה מול מחשב. החלק התחתון הנו לקריאה. האזור בו עוברות העיניים ממצב של מרחק לקריאה הנו "תעלה" וניתן לקבוע אותה על העדשה באופן המותאם אישית. מכיוון שמדובר בעדשה רב-מוקדית, נדרשים הסתגלות וזמן לתרגל את העיניים להתמקד באזור הנכון, אולם היתרונות עולים על "שיעור" קטן זה.

כמה קל להתרגל למולטיפוקל

אין קל מלהביט במשקפיים עם עדשות מולטיפוקל. צריך ללמד את העין להסיט את המבט לכיוונים שונים המגיעים לאזורי המיקוד הרצויים. לדוגמה מבט על צג מחשב דורש כעשרים מעלות מתחת לאזור המבט הישר. כל אלה נעשים קלים לשימוש תוך זמן קצר והעובדה שלא צריך להחליף כמה זוגות משקפיים, עושה את החיים הרבה יותר קלים וחוסכת בזמן וגם באובדן משקפיים.

אופטומטריסט מקצועי יכול לתכנן עבור כל לקוח את המעברים בין המרחקים השונים בהתאמה אישית. היתרונות הרבים שלהם, הם שהפכו אותם למוצר הדגל הכי מבוקש היום בתעשיית האופטיקה בארץ ובעולם. מדובר על זוג משקפיים אחד שמחליף כמה זוגות ומסוגל לספק למרכיב אותן, ראייה תקינה לכמה טווחי ראייה משתנים.

חשוב לציין גם כי אם אתם פונים לרשת אופטיקה מקצועית המקפידה על בדיקת ראיה מקצועית והכנת משקפיים באיכות גבוהה מותאמים אישית, לא תרצו להסיר אותם מעינכם וההסתגלות תהיה קצרה, נוחה וחלקה.

ככל שתקדימו להזמין משקפי מולטיפוקל כך תתרגלו אליהן במהרה. מוטב לגשת לרשת רצינית , לאחר לקיחת מידות מרחק מצג המחשב ומרחק קריאה ולצאת עם חיים חדשים של זוג מהפכני אחד של משקפיים.

חשוב לציין כי לעתים רבות חוסר הסתגלות לעדשות מולטיפוקל נובע ממרשם שגוי, הרגלי הרכבת משקפיים לא נכונים ועדשה שאיננה מתאימה.

אופטיקה 109
נכתב ע"י המומחים של אופטיקה 109, במטרה לתת לכם את המידע הנדרש. אם תמצאו טעות נשמח שתשתפו אותנו בעמוד צור קשר.
אהבתם? שתפו עם חברים
עוד בנושא עדשות ומשקפיים
משקפי שמש
אופנה
איך לשלב משקפי שמש בסטייל היומיומי שלך: טיפים והמלצות

משקפי שמש הם פריט אופנתי שיכול לשדרג כל הופעה. בנוסף להיותם אביזר להגנה על העיניים מפני קרני השמש, בין אם אתם בדרך לעבודה, בטיול בסוף שבוע או במסיבה עם חברים, המדריך הזה יציג לכם טיפים והמלצות לשילוב משקפי שמש בסטייל היומיומי.

לכתבה המלאה
עדשות מגע חודשיות
עדשות ומשקפיים
מה עדיף עדשות מגע חודשיות או עדשות יומיות?

עם התקדמות הטכנולוגיה בתחום האופטיקה והראייה, עדשות מגע הפכו לאחת האפשרויות המועדפות ביותר לשיפור הראייה. בין האופציות השונות, עדשות מגע חודשיות ויומיות הן שתי הבחירות העיקריות עבור משתמשים רבים. אך מה ביניהן עדיף? מאמר זה יציג השוואה בין שני סוגי העדשות, כדי לעזור לכם להחליט איזה סוג עדשות הוא המתאים ביותר עבורכם.

לכתבה המלאה
עדשות צבע לפורים
עדשות ומשקפיים
איך להשיג מראה דרמטי עם עדשות צבע לפורים?

כל מה שאתם צריכים לדעת על שימוש בעדשות צבע לקראת פורים. איך לבחור את הצבע המתאים לכם? איך לשלבם באופן הטוב ביותר בלוק התחפושת? ואיך להשתמש בהם באופן בטוח? הוספנו גם שאלות הנפוצות שיכולות לעלות בעת השימוש בעדשות צבע. המשיכו לקרוא »

לכתבה המלאה
כלי נגישות