משקפי שמש גברים- לא להסתנוור!

משקפי שמש גברים
תוכן עניינים

משקפי שמש גברים הם מחלקה מיוחדת היום בכל חנות אופטיקה שמכבדת את עצמה שכן, בארץ חמה כמו שלנו הם חובה ולא מותרות. נזקי קרינת השמש לא מזיקים רק לעור גופנו אלא גם מאוד לעינינו. עיניים חשופות לקרני השמש הן מטרה קלה לנזק בטוח ולעתים בלתי הפיך. האביזר היחידי שיכול להגן עליהן הם משקפיים עם הגנה מקסימלית מפני קרינה, ולכן חשוב להרכיב משקפיים איכותיים אשר הותאמו לכם ע"י אופטומטריסט מקצועי.

אנשים שמרכיבים משקפי ראיה, מזמינים היום גם משקפי שמש לראייה, הכל כדי להגן על עיניהם. מומלץ גם לגברים שעובדים במשרד ויוצאים אפילו רק לארוחת צהרים- הקרניים תמיד שם למעלה מסנוורות. ובוודאי מומלץ לכל מי שעובד במקום פתוח ומוכה שמש. פה גם מומלץ להגן על הגוף מכל הבחינות אבל גם וכמובן על העיניים.

שלושת סוגי הקרינה האולטרה סגולית

כאמור סכנות הקרינה ידועות ומלבד קרם הגנה, אנשים מגנים גם על העיניים שלהם מפני קרינת השמש והנזק שהיא עלולה לגרום לעיניים. הקרינה האולטרה -סגולית נחלקת לשלושה סוגים: הקרניים הארוכות ביותר נקראות -UVA, הכי קצרות ואף יותר מסוכנות הן UVB והקצרות ביותר ומסוכנות עוד יותר הן UVC, אשר לרוב נחסמות באמצעות שכבת האוזון. כל אחד משלושת הסוגים הללו עלול לגרום נזק למערכת הראייה ולעין.

כאשר משתמשים בעדשות משקפיים, יש מדד המגדיר את ההגנה על העיניים ע"י העדשות בין אם הן שקופות או בין אם מדובר בעדשות של משקפי שמש גברים. למדד הזה קוראים E-SPE והמספרים במדד הזה מגדירים עד כמה העדשות במשקפיים מגנות על העיניים. זה לגמרי דומה למסנני הקרינה לעור שגם להם יש מדד הגנה.

זהירות קרינה- משקפי שמש גברים

יש היום מודעות רבה לרכישת משקפי שמש גברים ע"י רבים שמבקשים להגן על עיניהם או שהם רוכשים משקפי שמש גם לצורך אופנה.

גם חשיפה קצרה לקרינה, אפילו יציאה מהמשרד למסעדה הקרובה שלא לדבר על ישיבה בחוף הים או צפייה ישירות לתוך קרני השמש, עלולים לגרום לנזקים מצטברים או חד-פעמיים. זה אומר שתמיד עלינו להגן על עינינו מפני קרינה ועוד בילדות ורואים את המודעות הזו הולכת ומתגברת

החשיפה לקרניים האולטרה סגולות, עלולה להזיק לעיניים עד כדי כך, שקרניים מסוג UVA, עלולות לחדור עמוק לתוך העין וחלילה לגרום נזק לרשתית. את קרני UVB בולמות הרקמות הקדמיות של העין ולכן הן לא חודרות עד הרשתית, אבל כמובן שהן מזיקות על הקרנית והעדשה הממוקמות בחלק הקדמי.

משקפי שמש גברים

גברים לא תרכיבו משקפי שמש- אלה הנזקים !

כאשר מדברים באופן כללי מדי על נזקי השמש, יש מי שלא פוחד מהם, ועדיין יש הרבה מאוד גברים שלא מרכיבים משקפי שמש גברים ולא מגנים על העיניים שלהם. הנזקים הם לעתים בלתי הפיכים. הנה כמה מהם:

  • קרינת שמש לתוך העין עלולה לגרום לכוויה בקרנית שזהו נזק בלתי הפיך, והיא ממש כמו כווית שמש על העור. לא נעים, שורף ובעיניים זה עוד יותר כואב. כוויה כזו עלולה להתרחש גם בחשיפה של לא יותר משעה.
  • כוויה ברשתית היא עוד נזק חמור מאוד, אשר עלולה לגרום לכתם עיוור קבוע או זמני על העין.
  • סנוור ישיר על העין עלול לפגוע בעצב הפנימי – ברשתית ולגרום למה שנקרא ניוון מקולרי. יש מחקרים רבים שהוכיחו את הקשר בין קרינת UV לפגיעה זו.
  • נזקי השמש עלולים לגרום לגידולים סרטניים ליד העפעפיים שהם אחד האזורים הכי רגישים על העור. כ-10% מגידולי העור באזור העפעפיים מתרחשים בקרב אנשים עם עור בהיר.
  • נזקי השמש עלולים לגרום לגידולים סרטניים ליד העפעפיים שהם אחד האזורים הכי רגישים על העור. כ-10% מגידולי העור באזור העפעפיים מתרחשים בקרב אנשים עם עור בהיר.
  • מה שמוכר במונח קטרקט הנה עכירות של עדשת העין אשר עלולה להוביל לאובדן הדרגתי של הראייה והיום היא נחשבת לנזק מספר אחד הגורם לעיוורון קטרקט נוצר בעקבות חשיפה לקרני השמש.

גברים משקפי שמש קונים גם לסקי!

גברים חובבי סקי, עלולים למצוא עצמם מסתנוורים מהשלג ולסבול ממה שנקרא פוטוקרטיטיס ובמילים פשוטות- עיוורון שלגים. זוהי תופעה מסוכנת המתרחשת על רקע גלישה בשלג כאשר יש שמש. מה שקורה הוא שהקרנית ניזוקה ולמעשה נצרבת בגלל החשיפה שלה לקרני ה-UVA אשר פוגשים את השלג הלבן ומסנוורים את הגולשים.

עיוורון שלג מזיק כזה, עלול לגרום לסנוור שלא מרפה ואף הופך לעיוורון זמני. צריבת הקרנית היא פגיעה מסוכנת מאוד. הקרניים לא חודרות לרשתית ונעצרות בקרנית ושם גורמים לה לכוויה ואף ייתכן שבהמשך הנזק עלול להסתיים בקטרקט או כתם עיוור קבוע.

משקפי שמש גברים שגולשים באתרי סקי, חייבים לרכוש מהאיכותיות והמגנות ביותר.

אופטיקה 109
נכתב ע"י המומחים של אופטיקה 109, במטרה לתת לכם את המידע הנדרש. אם תמצאו טעות נשמח שתשתפו אותנו בעמוד צור קשר.
אהבתם? שתפו עם חברים
עוד בנושא אופנה, עדשות ומשקפיים
משקפי שמש
אופנה
איך לשלב משקפי שמש בסטייל היומיומי שלך: טיפים והמלצות

משקפי שמש הם פריט אופנתי שיכול לשדרג כל הופעה. בנוסף להיותם אביזר להגנה על העיניים מפני קרני השמש, בין אם אתם בדרך לעבודה, בטיול בסוף שבוע או במסיבה עם חברים, המדריך הזה יציג לכם טיפים והמלצות לשילוב משקפי שמש בסטייל היומיומי.

לכתבה המלאה
כלי נגישות