טיפים להתנהלות יומיומית עם משקפי ראיה

משקפי הראיה של אופטיקה 109 מאפשרים ראיה ברורה ונוחה לאורך זמן. הם עשויים מחומרים איכותיים ועמידים, ומגיעים עם עדשות עמידות לשריטות. חשוב להתאים את המשקפיים למרחק נכון ולזווית המתאימה, לפניכם מספר טיפים מהמומחים להתנהלות יומיומית עם משקפי ראיה של אופטיקה 109 »
התנהלות יומיומית עם משקפי ראיה
תוכן עניינים

בשלב מסוים בחיינו, רבים מאיתנו יצטרכו להרכיב משקפי ראייה או עדשות מגע. בין אם זה לתקן קוצר ראייה, רוחק ראייה, אסטיגמציה או פרסביופיה, משקפי ראייה הם חלק חיוני מחיינו. אבל הרכבת משקפיים כרוכה בהרבה אתגרים, במיוחד עבור לקויי ראייה. הנה כמה טיפים להתנהגות יומיומית עם משקפי ראייה שיכולים לעזור לך להפיק את המרב מהראייה שלך ולהגן על זכויותיך כאדם לקוי ראייה.

1. דע את זכויותיך כאדם לקוי ראייה

כאדם לקוי ראייה, יש לך זכויות על פי חוק האמריקאים עם מוגבלויות (ADA). ה-ADA דורש שמקומות ציבוריים כגון מסעדות, חנויות ומשרדים יספקו התאמות סבירות לאנשים עם מוגבלויות. זה אומר שאם אתה צריך עזרה בקריאת תפריט, מציאת מוצר ספציפי או ניווט בחנות, יש לך את הזכות לבקש עזרה. בנוסף, אם יש לך כלב נחייה או חיית שירות אחרת, יש לך את הזכות להביא אותם איתך לכל מקום ציבורי.

2. שמור על משקפי הראייה שלך

טיפול במשקפי הראייה שלך חיוני כדי להבטיח שהם יחזיקו מעמד זמן רב ככל האפשר ויספקו את תיקון הראייה הטוב ביותר. הנה כמה טיפים לשמירה על תקינות המשקפיים:

  • נקה את המשקפיים באופן קבוע עם מטלית רכה ונטולת מוך.
  • הימנע משימוש במגבות נייר, מפיות או רקמות לניקוי המשקפיים שלך, מכיוון שהם עלולים לשרוט את העדשות.
  • אל תשתמש במים חמים כדי לנקות את המשקפיים שלך, מכיוון שהם עלולים לפגוע בציפויים על העדשות.
  • אחסן את המשקפיים שלך במארז כאשר אינם בשימוש כדי להגן עליהם מפני שריטות ונזקים.

3. בחר את המשקפיים המתאימים לצורת הפנים שלך

בחירת משקפי הראייה הנכונים לצורת הפנים שלך יכולה לעשות הבדל גדול במראה ובנוחות שלך. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את המשקפיים הנכונים לפנים שלכם:

  • אם יש לך פנים עגולות, בחר משקפיים עם מסגרת זוויתית או מלבנית כדי להוסיף הגדרה לתכונות שלך.
  • אם יש לך פנים מרובעות, בחר משקפיים עם מסגרת עגולה או סגלגלה כדי לרכך את התכונות שלך.
  • אם יש לך פנים סגלגלות, אתה יכול להרכיב כמעט כל סגנון של משקפיים, אך הימנעי ממסגרות גדולות מדי או קטנות מדי לפנים שלך.
  • אם יש לך פנים בצורת לב, בחר משקפיים עם מסגרות כבדות בתחתית או משקפיים ללא מסגרת כדי לאזן את התכונות שלך.

4. השתמש בציפוי נגד בוהק

אם אתה מבלה זמן רב מול מחשב או מכשיר אלקטרוני אחר, אתה עלול לחוות מאמץ או עייפות בעיניים. ציפויים נגד סנוור יכולים לעזור להפחית את כמות הסנוור וההשתקפות מהמסך, להקל על הראייה ולהפחית את עומס העיניים. שוחח עם רופא העיניים שלך על הוספת ציפוי נגד בוהק למשקפיים שלך.

5. הגן על העיניים שלך מפני השמש

קרינת UV מהשמש עלולה להזיק לעיניים ולהגביר את הסיכון לקטרקט ומחלות עיניים אחרות. כדי להגן על העיניים מהשמש, הרכיבו משקפי שמש עם 100% הגנת UV. בנוסף, אתה יכול לבחור משקפי ראייה עם עדשות פוטוכרומיות שמתכהות אוטומטית באור בהיר.

6. התאם את המשקפיים שלך כראוי

התאמה נכונה של המשקפיים שלך יכולה לעשות הבדל גדול בנוחות ובראייה שלך. הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתאים את המשקפיים שלך כראוי:

ודא שהמשקפיים שלך יושבים בנוחות על האף והאוזניים מבלי לצבוט או להחליק מטה.

  • התאם את רפידות האף אם המשקפיים שלך מרגישים צמודים מדי או רופפים על האף.
  • הדק או שחרר את זרועות הרקות כדי להבטיח התאמה בטוחה.
  • אם המשקפיים שלך עקומים או לא ממוקדים, קח אותם לאופטיקאי להתאמה.

לאנשים לקויי ראייה יש את הזכות לגשת למידע ולשירותים הזמינים לכל השאר. זה כולל את הזכות לגשת לחומר מודפס, אתרי אינטרנט, מסמכים דיגיטליים ומשאבים אחרים בפורמט הנגיש להם (למידע נוסף על זכויותכם). משמעות הדבר היא שארגונים צריכים לספק לאנשים לקויי ראייה את אותה רמת גישה לאלה שאינם לקויי ראייה.

אופטיקה 109
נכתב ע"י המומחים של אופטיקה 109, במטרה לתת לכם את המידע הנדרש. אם תמצאו טעות נשמח שתשתפו אותנו בעמוד צור קשר.
אהבתם? שתפו עם חברים
עוד בנושא עדשות ומשקפיים
משקפי שמש
אופנה
איך לשלב משקפי שמש בסטייל היומיומי שלך: טיפים והמלצות

משקפי שמש הם פריט אופנתי שיכול לשדרג כל הופעה. בנוסף להיותם אביזר להגנה על העיניים מפני קרני השמש, בין אם אתם בדרך לעבודה, בטיול בסוף שבוע או במסיבה עם חברים, המדריך הזה יציג לכם טיפים והמלצות לשילוב משקפי שמש בסטייל היומיומי.

לכתבה המלאה
עדשות מגע חודשיות
עדשות ומשקפיים
מה עדיף עדשות מגע חודשיות או עדשות יומיות?

עם התקדמות הטכנולוגיה בתחום האופטיקה והראייה, עדשות מגע הפכו לאחת האפשרויות המועדפות ביותר לשיפור הראייה. בין האופציות השונות, עדשות מגע חודשיות ויומיות הן שתי הבחירות העיקריות עבור משתמשים רבים. אך מה ביניהן עדיף? מאמר זה יציג השוואה בין שני סוגי העדשות, כדי לעזור לכם להחליט איזה סוג עדשות הוא המתאים ביותר עבורכם.

לכתבה המלאה
עדשות צבע לפורים
עדשות ומשקפיים
איך להשיג מראה דרמטי עם עדשות צבע לפורים?

כל מה שאתם צריכים לדעת על שימוש בעדשות צבע לקראת פורים. איך לבחור את הצבע המתאים לכם? איך לשלבם באופן הטוב ביותר בלוק התחפושת? ואיך להשתמש בהם באופן בטוח? הוספנו גם שאלות הנפוצות שיכולות לעלות בעת השימוש בעדשות צבע. המשיכו לקרוא »

לכתבה המלאה
עדשות צבע
עדשות ומשקפיים
עדשות צבע – 10 שאלות ותשובות נפוצות

במאמר זה אנו מסקרים את עולם העדשות הצבעוניות, מתוך מטרה להכיר טוב יותר את האופציות השונות הקיימות בשוק ולתת מענה לשאלות הנפוצות בנושא. הסברנו על בטיחות השימוש בעדשות, איך לבחור את הצבע המתאים ביותר לך, השפעת העדשות על הראייה, טיפול ותחזוקה נכונה של העדשות, ועוד. המטרה היא להקנות ידע רחב יותר לקוראים שמתעניינים בעדשות צבע, ולהפוך את הבחירה והשימוש בהן לקל ובטוח יותר.

לכתבה המלאה
כלי נגישות