איך לבחור משקפיים: אל תבחרו משקפיים עד שתקראו את זה!

איך לבחור משקפיים מושלמים? בפוסט זה נחשוף את כל הסודות: מהגדרת הצורה של הפנים, דרך בחירת חומר המסגרת ועד לסוג העדשה. לבחירה מושכלת ומוצלחת.
איך לבחור משקפיים
תוכן עניינים

איך לבחור משקפיים? עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות, זה יכול להרגיש מכריע לנווט בעולם המשקפיים. אבל אל חשש! במדריך מקיף זה, נפרט את התהליך שלב אחר שלב, ונעזור לכם לבחור משקפיים שלא רק משפרים את הראייה, אלא גם משפרים את המראה הכללי שלכם. אז בואו נצלול פנימה ונגלה איך למצוא את זוג המשקפיים המושלם!

דבר ראשון – הבנת המרשם שלכם

בעת בחירת משקפיים, חשוב להבין את מרשם של המשקפיים. מרשם זה מונפק בדרך כלל על ידי אופטומטריסט או רופא עיניים ומכיל מידע חיוני על צרכי הראייה שלכם. כך תפענחו את המרשם:

OD ומערכת הפעלה: המונחים "OD" ו- "OS" מתייחסים לעין ימין שלך (OD עבור "oculus dexter") ועין שמאל (OS עבור "oculus sinister"), בהתאמה. סימונים אלה מלווים בסדרה של מספרים המייצגים את מידת שגיאת השבירה שלך.

SPH: ערך הכדור מציין את כמות עוצמת העדשה הדרושה לתיקון קוצר ראייה (ערך שלילי) או רוחק ראייה (ערך חיובי). ככל שהמספר גבוה יותר, כך המרשם חזק יותר.

צילינדר (CYL): אם יש אסטיגמציה, יהיה לך ערך צילינדר במרשם שלך. הוא מציין את כוח העדשה הנוסף הדרוש לתיקון.

ציר: הציר הוא מספר בין 0 ל 180 מעלות המציין את כיוון כוח הגליל לתיקון אסטיגמציה.

הבנת המרשם חיונית לבחירת העדשות הנכונות לשיפור ראייה מקסימלי. אם יש לכם שאלות כלשהן או שאתם זקוקים לעזרה, התייעצו עם אופטומטריסט מוסמך. או קבעו תור לבדיקת ראייה באחד הסניפים שלנו באופטיקה 109.

כמובן! לבחור לפי צורת הפנים שלך

צורת הפנים היא שלב מכריע בבחירת המשקפיים המושלמים. שישפרו את תווי הפנים שלכם וישלימו את המראה הכללי שלכם. ישנן מספר צורות פנים שונות, כולל עגול, מרובע, סגלגל, לב ויהלום. הבנת צורת הפנים שלכם תעזור לבחור את סגנונות המסגרת המחמיאים ביותר עבורכם.

עמדו מול המראה ושימו לב לרוחב ואורך הפנים שלכם, כמו גם לצורת קו הלסת והמצח. להלן המאפיינים של כל צורת פנים:

  • מבנה פנים עגולות: למשטח עגול יש קווים רכים ומעוקלים עם פרופורציות דומות ברוחב ובאורך. עצמות הלחיים הן בדרך כלל החלק הרחב ביותר של הפנים.
  • מבנה פנים מרובעות: לפנים מרובעות יש קו לסת חזק וזוויתי ומצח רחב כמעט כמו עצמות הלחיים.
  • מבנה פנים סגלגל: פנים אליפטיות ארוכות יותר מרוחבן, עם פרופורציות מאוזנות ותווי פנים מעוגלים ברכות.
  • מבנה פנים בצורת לב: לפנים בצורת לב יש מצח ועצמות לחיים רחבים יותר, עם סנטר צר יותר.
  • מבנה פנים בצורת יהלום: פנים בצורת יהלום בעלות מצח וסנטר צרים, עם עצמות לחיים רחבות יותר.
מבנה פנים שונות

לאחר שזיהיתם את צורת הפנים שלכם, תוכלו לבחור משקפי ראייה שישפרו את התכונות הטובות ביותר שלכם. לדוגמה, אם יש לכם פנים עגולות, בחרו במסגרות זוויתיות כדי להוסיף הגדרה ולגרום לפנים להיראות ארוכות יותר. מצד שני, אם יש לכם משטח מרובע, בחרו מסגרות מעוגלות או אליפטיות כדי לרכך את הזוויות וליצור איזון.

בחירת חומר המסגרת הנכונה עבורכם

חומר המסגרת של המשקפיים הוא גורם חשוב שיש לקחת בחשבון, מכיוון שהוא משפיע הן על העמידות והן על הסגנון הכללי של המשקפיים שלך. הנה כמה חומרי מסגרת פופולריים לבחירה:

  1. מסגרת פלסטיק למשקפיים: אחד מחומרי המסגרת הנפוצים ביותר, מסגרות פלסטיק הן קלות משקל ומגיעות במגוון צבעים וסגנונות. הם מגוונים ומתאימים לרוב צורות הפנים. עם זאת, הם עשויים שלא להיות עמידים כמו חומרים אחרים.
  2. מסגרת מתכת למשקפיים: מסגרות מתכת, כגון טיטניום או נירוסטה, ידועות בחוזקן ובעמידותן. הם גם קלי משקל והיפואלרגניים, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת לבעלי עור רגיש. מסגרות מתכת יכולות להיות יקרות יותר ממסגרות פלסטיק, אך לעתים קרובות הן מציעות מראה מלוטש ומתוחכם.
  3. מסגרת אצטט: מסגרות אצטט הן סוג של פלסטיק הידוע בעמידותו ובגמישותו. הם זמינים במגוון רחב של צבעים ודוגמאות, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית עבור אלה שרוצים להוסיף מגע של סגנון למשקפיים שלהם. מסגרות אצטט הן גם היפואלרגניות.
  4. מסגרת מחומרים מעורבים: חלק מהמסגרות משלבות חומרים שונים, כגון מתכת ופלסטיק, כדי להציע מראה ייחודי ומסוגנן. הם יכולים לספק את היתרונות של שני החומרים, כגון עמידות של מתכת ואת צדדיות של פלסטיק. מסגרות מחומרים מעורבים יכולות להיות בחירה טובה אם אתה רוצה סגנון משקפיים ייחודי.
מסגרות שונות למשקפיים

בעת בחירת חומר המסגרת הנכון, שקלו את הסגנון האישי שלכם, הנוחות והסגנון חיים שלכם. אם אתם מנהלים אורח חיים פעיל או זקוקים למשקפיים עמידים יותר, מסגרות מתכת עשויות להיות אפשרות טובה יותר. מצד שני, אם אתם מעדיפים סגנון קליל ואופנתי, מסגרות פלסטיק או אצטט עשויות להתאים יותר.

כמו כן, חיוני לקחת בחשבון צרכים או דרישות, כגון: חומרים היפואלרגניים לעור רגיש או מסגרות גמישות לנוחות נוספת. על ידי בחירה קפדנית של חומר המסגרת, תוכלו להבטיח שהמשקפיים שלכם לא רק ייראו נהדר אלא גם יענו על הצרכים הפונקציונליים שלכם.

איך לבחור את סגנון המסגרת

בעת בחירת משקפיים, אחד הגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון הוא סגנון המסגרת. המסגרת הנכונה יכולה לשפר את תווי הפנים ולהשלים את הסטייל שלכם. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את סגנון המסגרת המושלם:

  1. חשבו על צורת הפנים שלכם: סגנונות מסגרת שונים מתאימים לצורות פנים שונות. זהה את צורת הפנים (כפי שהסברנו קודם) ובחרו סגנון מסגרת שמאזן ומשפר את תווי הפנים. לדוגמה, מסגרות זוויתיות יכולות להתאים לפנים עגולות, ואילו מסגרות עגולות יכולות להתאים לפנים מרובעות.
  2. קחו בחשבון את הסגנון האישי שלכם: חשבו על המראה הכללי שאתם רוצים להשיג עם המשקפיים שלכם. האם אתם יותר קלאסיים, או שאתם מעדיפים סטייל נועז וטרנדי? תחשבו גם על ארון הבגדים שלכם.
  3. חשבו על אורח החיים שלכם: התאימו לפי הפעילויות היומיומיות ואורח החיים שלכם בעת בחירת סגנון המסגרת. אם אתם מנהלים אורח חיים פעיל או משתתפים בספורט, ייתכן שתרצו לבחור במסגרות קלות משקל ועמידות. אם אתם עובדים במשרד גם מזגן ולא זזים הרבה, ייתכן שתעדיפו סגנונות מתוחכמים ואלגנטיים יותר.
  4. נסו סגנונות שונים: בקרו בסניפים של אופטיקה 109 או נסו כלים וירטואליים כדי להתנסות בסגנונות מסגרת שונים. לראות איך סגנונות שונים נראים על הפנים שלכם, זה יכול לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת. וזכרו לשים לב להתאמה, לנוחות ולאופן שבו המסגרת משלימה את תווי הפנים שלכם.
  5. פנו לייעוץ מקצועי: אם אינכם בטוחים איזה סגנון מסגרת מתאים לכם, אל תהסס לפנות למומחה שלנו באופטיקה 109.

על ידי התחשבות בצורת הפנים, סגנון אישי, אורח חיים, ופנייה לייעוץ מקצועי בעת הצורך, אתם יכולים לבחור סגנון מסגרת שלא רק משפר את הראייה, אלא גם משפר את המראה שלכם.

טיפים שווים לבחירת משקפיים

התנסות במשקפיים היא צעד חיוני במציאת הזוג המושלם. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את הזוג משקפיים המושלם עבורכם:

טיפ ראשון – התאימו את זרועות המשקפיים כך שיתאימו בנוחות ובבטחה מבלי להפעיל לחץ רב מדי על הרקות שלכם וגם שהאורך שלהם מדויק.

טיפ שני – בדקו את התאמת הגשר החלק של המשקפיים שנשען על האף. ודאו שהמשקפיים יושבים בנוחות ולא מחליקות למטה או לוחצות על האף.

טיפ שלישי – רוחב המשקפיים צריך להיות פרופורציונלי לרוחב הפנים. ודאו שהמסגרות אינן צרות מדי או רחבות מדי עבור הפנים שלך.

טיפ רביעי – שימו לב למשקל המשקפיים. הם צריכים להרגיש קלים ונוחים על הפנים שלך מבלי לגרום למאמץ או אי נוחות.

טיפ חמישי – הסתכלו על עצמכם במראה ותראו איך המשקפיים נראים על הפנים שלכם.

טיפ אחרון – הסתובבו, התכופפו או הזיזו את הראש לכיוונים שונים כדי לראות אם המשקפיים נשארים במקומם ומרגישים בטוחים במהלך פעילויות יומיומיות.

על ידי ביצוע טיפים אלה, אתם יכולים להבטיח כי המשקפיים שאתם בוחרים לא רק יראו נהדר עליכם, אלא גם ישבו עליכם בנוחות.

טיפול במשקפיים – טיפים לשמירה על המשקפיים

לאחר שהשקעתם בזוג משקפיים, חשוב לטפל בהם כראוי כדי להאריך את תוחלת החיים שלהם ולשמור על הפונקציונליות שלהם. הנה כמה טיפים חיוניים לטיפול במשקפיים שלך:

נקו אותם באופן קבוע: ניקוי המשקפיים על בסיס קבוע יעזור לשמור עליהם נקיים מלכלוך, כתמים ושמנים. השתמשו בתמיסת ניקוי עדשות או בסבון ומים עדינים כדי לנקות את העדשות בעדינות. הימנעו משימוש בכימיקלים קשים או בחומרים שוחקים שעלולים לפגוע בציפוי העדשה.

טפל בהם בזהירות: בעת ההורדה או הרכבת המשקפיים, השתמשו בשתי הידיים ואחזו את המסגרות ליד הרקות כדי למנוע כיפוף או יישור לא נכון. הימנעו מהנחת המשקפיים על העדשות, מכיוון שהדבר עלול לשרוט את העדשות.

אחסנו אותם כראוי: אחסנו אותם תמיד בנרתיק מגן, זה ימנע מהם להישרט או להינזק. הימנעו מלהשאיר אותם על משטחים שבהם הם יכולים בקלות ליפול.

הימנעו מטמפרטורות קיצוניות: חשיפת המשקפיים לטמפרטורות קיצוניות עלולה לגרום נזק למסגרות ולעדשות. הימנעו מהשארתם במכוניות חמות או מחשיפתם לאור שמש ישיר לפרקי זמן ממושכים.

טפלו בהם מידי פעם: אם המשקפיים הופכים להיות רופפים או עקומים, קחו אותם לאיש מקצוע כדי להתאים אותם. ניסיון להתאים אותם בעצמכם לפעמים יכול להוביל לנזק נוסף.

על ידי ביצוע עצות טיפול פשוטות אלה, אתם יכולים להבטיח כי המשקפיים שלכם הישארו במצב מצוין במשך שנים רבות.

מסקנה – איך לבחור משקפיים

איך לבחור משקפיים? בחירת זוג המשקפיים המושלם יכולה לעשות את כל ההבדל. על ידי הבנת המרשם, קביעת צורת הפנים, והתחשבות בחומרים וסגנונות מסגרת, אתם יכולים למצוא את המשקפיים האידיאליים לצרכים שלכם. אל תשכחו לקחת בחשבון את אפשרויות העדשות והציפויים השונים, כגון:

ועוד…

הקפידו תמיד למדוד את המשקפיים לפני הרכישה. וזכרו, קבלת מרשם מדויק וטיפול נכון במשקפיים שלכם חיוניים לשמירה על ראייה אופטימלית. אם אתם מוכנים למצוא את הזוג המושלם עבורכם, בקרו באתר של אופטיקה 109 לקבלת מבחר רחב של משקפי ראייה שונים איכותיים שיגרמו לכם לראות ולהיראות במיטבכם.

לבחירת משקפי ראייה לגברים לחצו כאן »
לבחירת משקפיים לנשים לחצו כאן »
אם אתם מחפשים משקפי שמש לחצו כאן »

אופטיקה 109
נכתב ע"י המומחים של אופטיקה 109, במטרה לתת לכם את המידע הנדרש. אם תמצאו טעות נשמח שתשתפו אותנו בעמוד צור קשר.
אהבתם? שתפו עם חברים
עוד בנושא אופנה, עדשות ומשקפיים
כלי נגישות